autor: Michał Kułakowski
Znamy dokładną datę premiery oraz cenę gry Alan Wake na PC
Studio Remedy Entertainment podało właśnie dokładną datę premiery i cenę gry Alan Wake na komputerach PC. Pracownicy firmy po raz kolejny podzielili się również podstawowymi informacjami dotyczącymi samego portu i oferowanych przez niego opcji, które nie były dostępne dla posiadaczy Xboksów 360.
Fińskie studio Remedy Entertainment podało właśnie dokładną datę premiery pecetowego portu gry Alan Wake. Tytuł będzie dostępny na Steamie od 16 lutego. Gra pojawi się także na innych popularnych platformach dystrybucji cyfrowej, między innymi w serwisie Origin. Standardowa wersja kosztować ma 29,99$ (w Europie zapewne około 30 euro), limitowaną kolekcjonerską wersję kupimy natomiast za 34,99$. Obie edycje tytułu, poza grą zawierać będą także wszystkie DLC wydane na konsoli Xbox 360. Mowa tu o dodatkach The Writer oraz The signal. Pudełkowa wersja Alana Wake`a trafi do sklepów w nieco późniejszym i jeszcze nie ustalonym terminie.
Remedy nie może nachwalić się portem, zapewniając o tym, że „pecetowi gracze zachwycą się olśniewającą grafiką HD”. Do tego huraoptymistycznego stwierdzenia, przedstawiciel studia, Markus Mäki dodaje:
„Zrobiliśmy wszystko, aby oddać sprawiedliwość pecetowej wersji gry i ulepszyć ją tak by nie odstawała od innych tytułów wydawanych na komputerach. Nowa wersja tytułu wygląda przepięknie. Dzięki ulepszeniom, ożywiliśmy ją w zupełnie nowy sposób.”
Finowie podali również kompaktową listę najważniejszych zmian związanych z silnikiem gry i jej oprawą graficzną. Podsumowuje ona większości dotychczasowych informacji na temat technicznej strony portu:
- Obsługa wyższych rozdzielczości w grze oraz inne poprawki silnika graficznego, które zwiększają jakość wyświetlanego obrazu.
- Pełna obsługa dowolnie konfigurowalnej myszki i klawiatury, a także xboksowego gamepada.
- Poprawiony silnik korzystający z możliwości czterordzeniowych procesorów.
- Dodatkowe opcje pozwalające na np. regulowanie pola widzenia oraz wyłączanie widocznego na ekranie gry interfejsu.
- Duże możliwości konfiguracji opcji graficznych. Tytuł obsługuje ekrany w proporcjach 4:3, 16:9 oraz 16:10.
- Współpraca z technologiami AMD Eyefinity 3D oraz NVIDIA NVISION2.
O wymaganiach sprzętowych tytułu pisaliśmy już ponad tydzień temu.
Gra Alan Wake, której konsolowa wersja ujrzała światło dzienne w 2010 roku, była początkowo tworzona również z myślą o komputerach PC. Remedy zawiesiło jednak prace przy jej produkcji. Zostały one wznowione stosunkowo niedawno, a pierwsze oficjalne informacje o tym podano zaledwie pod koniec tamtego roku.