autor: Artur Falkowski
Zeszły weekend w amerykańskich sklepach należał do X360
Wyniki sprzedaży konsol na terenie Ameryki Północnej pochodzące z zeszłego weekendu są zdecydowanie najbardziej korzystne dla Microsoftu. Obecny na rynku od ponad roku Xbox 360 sprzedawał się znacznie lepiej niż PlayStation 3 i Wii, które premierę miały niedawno (odpowiednio 17 i 19 listopada).
Wyniki sprzedaży konsol na terenie Ameryki Północnej pochodzące z zeszłego weekendu są zdecydowanie najbardziej korzystne dla Microsoftu. Obecny na rynku od ponad roku Xbox 360 sprzedawał się znacznie lepiej niż PlayStation 3 i Wii, które premierę miały niedawno (odpowiednio 17 i 19 listopada).
Microsoft zwyciężył przede wszystkim dzięki wprowadzeniu do sprzedaży znakomitych pakietów oraz wykorzystaniu niemocy konkurencji. W Kanadzie na przykład zakupić było można X360 w wersji Premium z dodatkowym kontrolerem i jedną z trzech gier (Gers of War, Splinter Cell: Double Agent, Ghost Recon Advanced Warfighter) za 449,99 USD. Obniżono również cenę kilku innych tytułów oraz urządzeń peryferyjnych. Przemyślane działania marketingowe i słaba dostępność konsol Sony i Nintendo sprawiły, że wielu amerykańskich graczy, którzy w czasie zeszłego weekendu wybrali się do sklepów po PS3 lub Wii, wychodziło z nich będąc dumnymi posiadaczami X360.
„Sprzedawcy mają za sobą wspaniały weekend. Prawie cały towar zniknął z półek – powiedział kierownik jednego ze sklepów z elektroniką Great Canadian Superstore, który wolał zachować anonimowość. – Sony zawaliło sprawę, zastrzegając wcześniej, że dostawa wyprodukowanych przez firmę konsol będzie znacznie ograniczona. Nintendo poradziło sobie niewiele lepiej – zapowiedziano więcej Wii, niż w rzeczywistości dostarczono. Zwycięzcą okazał się Microsoft , który zadbał o odpowiednią ilość konsol, dobrze je wycenił i do pakietów dodał gry, które dla klientów były najbardziej interesujące”.