autor: Kamil Ostrowski
Żeby zagrać w Dust 514 będziemy musieli nieco zapłacić
Dust 514, produkcja studia CCP, znanego do tej pory głównie z gry MMO - Eve Online, nie będzie jednak w stu procentach free-to-play. Aby rozpocząć zabawę, będziemy musieli uiścić niewielką opłatę, która zostanie nam zwrócona w walucie używanej w grze.
Dust 514, produkcja twórców EVE Online, który miał być tytułem opartym na modelu free-to-play, będzie jednak wymagał uiszczenia pewnej opłaty startowej. Kwota ta, którą obecnie studio szacuje na 10-20 dolarów, zostanie jednak zwrócona w formie waluty używanej w świecie gry.
CEO studia CCP, pracującego nad Dust 514, Veigar Pétursson, wypowiedział się tak: „Na początku trzeba będzie zapłacić na zasadzie pre-paid około 10-20$, aby wejść do świata Dust 514 i dostać ekwiwalent tej sumy w walucie używanej w grze. Nazywamy to opłatą startową (cover charge) (...) Jest możliwe, że w przyszłości zmienimy model na pełne free-to-play, ale na początku mamy zamiar wprowadzić tę opłatę, aby pokryć koszty, które poniesiemy podczas premiery.”
Dust 514, będzie innowacyjnym połączeniem gry FPS i MMO, tworzonym wyłącznie na PlayStation 3, w którym wcielimy się w rolę najemnika, wykonującego zlecone zadania. Tytuł ten pozwoli nam na dokonywanie zakupów na zasadzie mikropłatności – tzn. dokupowywania części, pierwotnie zablokowanej zawartości, w zależności od naszej własnej woli. Gra najprawdopodobniej pozbawiona będzie trybu dla pojedynczego gracza. Co ciekawe, to co będzie się działo w Dust 514 będzie w jakiś sposób wpływało na świat w EVE Online.
Pétursson pochwalił także Sony, za wspieranie innowacyjności przy okazji tworzenia Dust 514: „Sony motywowało nas, pozwalając nam wdrażać rozwiązania, których zastosowania sobie życzyliśmy, aż do punktu w którym powiedzieli „Nikt nigdy nie pytał nas o to i właściwie nigdy o tym nie myśleliśmy, ale dlaczego nie?”. Byli bardzo entuzjastyczni i otwarci, aby zrobić coś co faktycznie może zmienić świat (podjerzewam, że chodzi o świat wirtualnej rozrywki – dop. Sathorn), i właśnie dlatego podjęliśmy decyzję, aby iść z nimi.”
Premiera gry nastąpi w przyszłym roku za pośrednictwem PlayStation Network na PlayStation 3 i PlayStation Vita.