autor: Radosław Grabowski
Zbliża się czas opuszczenia Ziemi
Futurystycznego strzelania a la Doom 3 będzie całkiem sporo w nadchodzącej grze z gatunku FPS, zatytułowanej Exodus from the Earth. Developingiem owego produktu zajmują się rosyjscy projektanci, zatrudnieni w firmie Parallax Arts Studio. Całość powstaje wyłącznie z myślą o komputerach osobistych klasy PC.
Futurystycznego strzelania a la Doom 3 będzie całkiem sporo w nadchodzącej grze z gatunku FPS, zatytułowanej Exodus from the Earth. Developingiem owego produktu zajmują się rosyjscy projektanci, zatrudnieni w firmie Parallax Arts Studio. Całość powstaje wyłącznie z myślą o komputerach osobistych klasy PC.
Zostaniemy przeniesieni w niezbyt odległą przyszłość, kiedy cywilizacji ludzkiej zagrozi ogromne niebezpieczeństwo. Ziemia przestanie być odpowiednim miejscem do życia z uwagi na stale rosnącą temperaturę, co spowodowane będzie przekształcaniem się Słońca w czerwonego olbrzyma. Świadomość nieuchronnej zagłady umotywuje ludzi do rozpoczęcia przygotowań, mających zaowocować skolonizowaniem odległej i nie zbadanej do końca planety. Ziemski rząd wyśle więc agenta imieniem Frank, którego zadaniem będzie zdjęcie woalu tajemnicy, okrywającego tę ostatnią oraz pewną korporację, prowadzącą wydobycie niezwykłego minerału o nazwie A.X.
Trójwymiarową oprawę graficzną w Exodus from the Earth wygeneruje engine Riposte. Wirtualna rzeczywistość obejmie dwa równoległe światy, w których toczyć się ma akcja – Ziemię z przyszłości oraz wspomnianą planetę, zamieszkiwaną przez obce człowiekowi stworzenia. Rzecz jasna nasze główne zadanie stanowić będzie przechodzenie do kolejnych etapów zabawy poprzez torowanie sobie drogi brutalną siłą. W trakcie rozgrywki ogień skierujemy na ziemskich agentów służby bezpieczeństwa, roboty, mutanty, cyborgi etc. Okazjonalnie trzeba będzie radzić sobie z prostymi zadaniami logicznymi. Do tego dojdzie jeszcze wysoce interaktywne środowisko, w którym funkcjonować mają realistyczne prawa fizyki.