Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 31 marca 2014, 21:41

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano X-Mercs: Invasion - mobilną turówkę zainspirowaną cyklem XCOM

Mamy dobre wieści dla fanów gier pokroju XCOM: Enemy Unknown. Rosyjskie studio Game Insight właśnie zapowiedziało opartą na podobnych rozwiązaniach turową strategię X-Mercs: Invasion.

Rosyjskie studio Game Insight zapowiedziało turową strategię X-Mercs: Invasion, która ukaże się na urządzenia mobile z systemem iOS jeszcze w tym miesiącu. Obecność litery „X” w tytule stanowi odniesienie do gry, która była dla autorów główną inspiracją, czyli XCOM: Enemy Unknown.

    - X-Mercs: Invasion - oficjalna strona gry

Akcja osadzona zostanie w przyszłości. W roku 2040 na Ziemi odkryto nowy minerał w postaci kryształów znanych jako Advinite. Był on tak cenny, że szybko rozpoczęła się globalna wojna o odnalezione złoża. Wkrótce okazało się również, że kryształy mają dziwny wpływ na powierzchnię planety, wywołując mutacje roślin i zwierząt. W rezultacie na Ziemi pojawiły się hordy potworów i wielu miejscach ludzkość została zmuszona to schronienia się za potężnymi polami siłowymi. Gra osadzona zostanie w roku 2082 i pozwoli na pokierowanie jedną z prywatnych organizacji wojskowych, które w ten nowej rzeczywistości radzą sobie wprost wyśmienicie.

Kampania obracać się będzie wokół prób odparcia inwazji obcej cywilizacji, która postanowiła wykorzystać zamieszanie na Ziemi do podbicia naszej planety. Tak jak w XCOM: Enemy Unknown rozgrywka podzielona zostanie na dwie sekcje. Pierwszą z nich ma być zarządzanie bazą, gdzie możliwe będzie prowadzenie badań nad nowymi technologiami, tworzenie prototypów nowych urządzeń oraz werbowanie i szkolenie najemników. Wszystko to kosztować będzie pieniądze, więc istotnym elementem zabawy ma być odpowiednie bilansowanie budżetów.

Drugą płaszczyzną będą same misje, podczas których z niewielkim oddziałem udamy się na tereny poza polami siłowymi aby walczyć z kosmitami, mutantami i konkurencyjnymi organizacjami. Z czasem zwerbowani przez nas żołnierze będą nabywali doświadczenia i uczyli się nowych umiejętności. Ich potencjał bojowy zwiększymy także wyposażając ich w coraz lepsze uzbrojenie i ekwipunek.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej