Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lipca 2013, 11:04

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Wayward Manor - pierwszą grę pisarza Neila Gaimana

Pisarz Neil Gaiman oraz studio The Odd Gentleman połączyli siły w celu stworzenia gry logicznej Wayward Manor. Wcielimy się w niej w ducha, którego zadaniem będzie straszenie mieszkańców starej rezydencji.

Neil Gaiman, czyli jeden z najpopularniejszych współczesnych pisarzy fantastycznych, zapowiedział swoją pierwszą grę. Otrzymała ona tytuł Wayward Manor i zmierza na pecety oraz tablety. Premiera planowana jest na jesień bieżącego roku. Gaiman opracowanie projektu powierzył studiu The Odd Gentleman, znanemu z The Misadventures of P.B. Winterbottom.

  1. Wayward Manor – strona oficjalna gry

Akcja gry osadzona zostanie w 1920 roku, na terenie tytułowej rezydencji o mrocznej przeszłości. Wcielimy się w ducha, którego spokojną egzystencję przerwie przybycie żywych intruzów. Naszym zadaniem ma być wymyślanie coraz bardziej pomysłowych sposobów na przestraszenie nieproszonych gości i przepędzenie ich z domu. Wraz z postępami w kampanii powoli odkrywać będziemy nowe fakty dotyczące nie tylko ludzkich lokatorów, ale również przeszłości samego ducha oraz natury życia po śmierci.

Zapowiedziano Wayward Manor - pierwszą grę pisarza Neila Gaimana - ilustracja #1

Na razie niewiele wiadomo nad temat mechanizmów rozgrywki Wayward Manor. Produkcja ma połączyć elementy przygodówki i gry logicznej. Jednocześnie autorzy obiecują dużą nieliniowość. Zamiast serii statycznych zagadek otrzymamy coś w rodzaju dynamicznej symulacji straszenia, w której postacie kontrolować ma sztuczna inteligencja, a gracze będą mogli realizować zadania na wiele różnych sposobów.

Twórcy zainspirowali się rozwiązaniami stosowanymi na Kickstarterze i uruchomili na oficjalnej stronie sprzedaż przedpremierową. Najbardziej hojni gracze nagrodzeni zostaną atrakcyjnymi bonusami, w tym możliwością wystąpienia w grze lub zjedzenia kolacji z Gaimanem.

Neil Gaiman to angielski pisarz i scenarzysta, który w trakcie swojej kariery zdobył prawie wszystkie liczące się nagrody poświęcone fantastyce i komiksom, w tym Hugo, Nebula, Locus, Bram Stoker Award oraz Eisner Award.

Sławę przyniósł my komiksowy cykl Sandman. W ostatnich latach twórca koncentrował się głównie na literaturze. Jego najpopularniejszymi powieściami są Nigdziebądź, Księga Cmentarna, Koralina, Chłopaki Anansiego oraz Amerykańscy bogowie. Stacja HBO przygotowuje obecnie serialową adaptację ostatniej z wymienionych książek.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej