autor: Janusz Guzowski
Zapowiedziano Ultimate General: Civil War – taktyczny RTS w realiach wojny secesyjnej [news zaktualizowany]
Studio Game-Labs zapowiedziało grę Ultimate General: Civil War. Tytuł będzie taktycznym RTS-em osadzonym w realiach amerykańskiej wojny domowej. W najbliższych dniach produkcja trafi do Wczesnego Dostępu Steam, pełna wersja powinna ukazać się na początku przyszłego roku. Jednocześnie zaprezentowano pierwszy zwiastun strategii.
AKTUALIZACJA: Gra jest już dostępna we Wczesnym Dostępie Steam. Produkcję wyceniono na 27,99 euro, czyli około 125 złotych. Deweloperzy zaznaczają jednocześnie, że po premierze pełnej wersji cena może zostać podniesiona.
Niezależne studio Game-Labs ogłosiło, że pracuje nad grą Ultimate General: Civil War. Tytuł będzie taktyczną strategią czasu rzeczywistego i podobnie jak wydany dwa lata temu Ultimate General: Gettysburg, zostanie osadzony w realiach amerykańskiej wojny domowej. Akcja obejmie najważniejsze wydarzenia konfliktu z lat 1861-1865.
W najbliższych dniach produkcja trafi do Wczesnego Dostępu Steam. Do dyspozycji graczy zostaną oddane wszystkie podstawowe funkcjonalności oraz możliwość rozegrania ośmiu kluczowych dla przebiegu wojny secesyjnej potyczek – między innymi bitwy o Antietam, bitwy pod Shiloh czy bitwy pod Philippi. Oprócz tego każda ze stron konfliktu dostanie dziesięć mniej znaczących starć. Pełna wersja ma oferować osiem dodatkowych kluczowych batalii (m.in. bitwę pod Gettysburgiem, bitwę nad Chickamaugą czy bitwę pod Chancellorsville) oraz trzynaście zróżnicowanych potyczek pobocznych. Zgodnie z zapowiedziami na steamowej stronie produkcji, Wczesny Dostęp potrwa od dwóch do czterech miesięcy, zatem pełnej wersji gry Ultimate General: Civil War powinniśmy spodziewać się na początku przyszłego roku.
Tytuł zaoferuje rozbudowane opcje tworzenia i zarządzania armią. Oddziały sformujemy według własnego uznania, jednak to od naszej reputacji i wcześniejszego przebiegu kariery będzie zależało jak duże siły i jakie rodzaje jednostek otrzymamy do dyspozycji. Ponadto poszczególni żołnierze w miarę zdobywania doświadczenia na polu bitwy awansują do rangi weteranów, dzięki czemu ich skuteczność bojowa jeszcze wzrośnie. Oddzielną kwestią będzie zarządzenie oficerami. Oni także będą zdobywać punkty doświadczenia. W trakcie kampanii zdecydujemy o awansie bądź degradacji swoich pomocników, a charakter działań wojennych nieraz spowoduje, że dany oficer zostanie ranny lub zabity, przez co system zarządzania ma mieć bardzo dynamiczny charakter.
Twórcy chwalą się także rzetelnym oddaniem realiów historycznych. Dotyczy to przede wszystkim uzbrojenia – łącznie z uwzględnieniem, że do niektórych rozwiązań miała dostęp tylko jedna ze stron, przez co konkurenci będą mogli je zdobyć jedynie poprzez przechwycenie wrogiego konwoju czy po zwycięskiej bitwie.
Gra Ultimate General: Civil War ma charakteryzować się również rozbudowanymi opcjami zarządzania oddziałami podczas bitwy. Z jednej strony każdej jednostce będziemy mogli wydawać indywidualne rozkazy, co pozwoli na bardziej precyzyjne manewry. Dodatkowo zgodnie z naszymi potrzebami otrzymamy możliwość łączenia żołnierzy w większe grupy lub rozwiązywania większych formacji. Jednak z drugiej strony w przypadku większych potyczek taki sposób dowodzenia szybko okaże się niewystarczający – w tym miejscu przydadzą się nasi oficerowie, który na podstawie naszych wytycznych postarają się na własną rękę zrealizować powierzone zadanie, wykorzystując przydzielone im siły. Dzięki takim rozwiązaniom manewry flankujące czy wymagające okrążenia sił przeciwnika okażą się dużo łatwiejsze do przeprowadzenia. Nad wszystkim ma czuwać zaawansowany system sztucznej inteligencji, który powinien nie tylko zapewnić płynność w zarządzaniu naszą armią, ale także stanowić duże wyzwanie w przypadku walki z przeciwnikiem komputerowym.
Podobnie jak w przypadku poprzedniej gry z serii Ultimate General, także w Civil War duże znaczenie w trakcie bitew będzie miało ukształtowanie terenu. Zajęcie miejsc na wzgórzach pozwoli na wcześniejsze dostrzeżenie przeciwnika, z kolei rzeki posłużą za naturalne przeszkody, ułatwiając organizację punktów obronnych w pobliżu mostów. Deweloperzy podkreślają, że tereny starć zostały pieczołowicie odtworzone na podstawie map historycznych i zdjęć satelitarnych. Produkcja ma charakteryzować się ponadto widowiskową, ręcznie rysowaną oprawą graficzną.