Zapowiedziano przygodówkę Herald
Studio Wispfire zapowiedziało grę Herald, czyli zainspirowaną produkcjami studia Telltale Games przygodówkę z akcją osadzoną w alternatywnej wersji XIX wieku.
Niezależne holenderskie studio Wispfire zapowiedziało swój pierwszy projekt. Okazała się nim przygodówka Herald, której akcja osadzona zostanie w alternatywnej wersji XIX wieku. Produkcja powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Na razie projekt jest na zbyt wczesnym etapie produkcji, aby autorzy mogli podać jakąkolwiek, nawet przybliżoną datę premiery. Warto wspomnieć, że twórcy korzystają ze wsparcia programu Dutch Game Garden, który wcześniej pomógł takim zespołom jak Abbey Games (Reus), Vlambeer (Luftrausers, Ridiculous Fishing, Nuclear Throne) czy Ronimo Games (Awesomenauts, Swords & Soldiers).
Akcja gry toczyć się będzie w 1857 roku, choć zaprezentowana przez autorów wizja świata ma mocno odbiegać od tego, co znamy z podręczników historii. W wykreowanym przez nich uniwersum wszystkie zachodnie narody zostały zjednoczone pod flagą imperium znanego jako Protektorat. Macki mocarstwa sięgają krańców świata, ale zaczyna mieć ono spore problemy z utrzymaniem swoich wpływów, a rozprzestrzenianie się nowoczesnych idei powoduje, że mieszkańcy kolonii są coraz bliżej rozpoczęcia rebelii.
Gracze wcielają się w rolę Devana Rensburga - mężczyzny o różnorodnych korzeniach etnicznych, który poszukuje prawdy o swoim pochodzeniu. W celu zrealizowania tego zadania kupuje bilet na rejs w kierunku państw Dalekiego Wschodu. Podróż tę odbędzie na pokładzie potężnego statku HLV Herald, będącego ostatnim wielki żaglowcem pozostającym w użyciu. Pasażerowie i załoga reprezentować mają różne rasy, narodowości i statusy majątkowe, przez co statek stanie się miniaturową wersją całego społeczeństwa istniejącego w stworzonym przez autorów świecie.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Herald będzie przygodówką point-n-click koncentrującą się przede wszystkim na narracji. Jako źródło inspiracji autorzy podają gry studia Telltale Games. Podczas zabawy zajmiemy się więc głównie eksplorowaniem statku i prowadzeniem rozmów. Tradycyjnych zagadek nie będzie zbyt wiele i zamiast tego gracz będzie musiał regularnie podejmować ciężkie decyzje, które w istotny sposób wpłyną na dalszy przebieg rozgrywki.