autor: Paweł Szymczyk
Zapowiedziano Original War 2 – kontynuację kultowego RTS-a z 2001 roku
Studio Bohemia Interactive poinformowało, że pracuje nad sequelem kultowej gry strategicznej Original War. Podobnie jak wydany 16 lat temu pierwowzór, nowa odsłona będzie łączyć cechy klasycznego RTS-a oraz silne elementy RPG.
Niniejsza wiadomość została przygotowana z okazji święta Prima Aprilis i jest w całości nieprawdziwa.
Jeszcze nie minęły echa zapowiedzi zremasterowanej wersji pierwszego Starcrafta, a dla fanów gier RTS szykuje się kolejna gratka: Bohemia Interactive, twórcy m.in. serii Arma, umieścili na swoim Twitterze oficjalną zapowiedź gry Original War 2 – kontynuacji kultowej strategii czasu rzeczywistego Original War, wydanej w 2001 roku przez nieistniejące już studio Altar Interactive i cieszącej się w swoim czasie sporą popularnością w naszym kraju. Podobnie jak miało to miejsce w pierwowzorze, Original War 2 zaoferuje graczom unikalne połączenie gatunków RTS i RPG. Miejscem zaciętych bitew ponownie staną się lasy i stepy prehistorycznej Syberii, dokąd w części pierwszej wyruszyły armie Amerykanów, Sowietów oraz arabsko-niemieckich najemników, aby walczyć o kontrolę nad obcym źródłem energii. Produkcję napędzać ma silnik Real Virtuality RTS, stanowiący odmianę technologii używanej przez Bohemię w grach z serii Arma.
- sequel kultowej strategii czasu rzeczywistego z 2001 roku,
- unikalne połączenie mechanik klasycznych RTS-ów oraz silnych elementów RPG,
- wykorzysta zmodyfikowany silnik Real Virtuality Engine (cykl Arma),
- premiera planowana na rok 2018.
Wystosowanie oficjalnej zapowiedzi mogło być podyktowane wyciekiem, który spowodował niecały dzień wcześniej jeden z pracowników firmy. Martin Starek, junior 2D artist / młodszy artysta 2 w praskim oddziale Bohemii, umieścił na Reddicie zdjęcie, na którym czujni internauci rozpoznali niedokończone menu główne nowej gry.
Czujność użytkowników serwisu najprawdopodobniej podyktowana była wypowiedziami przedstawicieli Bohemii, które pojawiły się przy okazji zapowiedzi dodatków do Army III. Wynikało z nich, że w produkcji znajdują się dwa tytuły inspirowane kultowymi markami z przeszłości. „Tożsamość” jednego została ujawniona prawie natychmiast – chodziło o specjalne darmowe DLC do Army III o nazwie Malden, wprowadzające do gry tytułową wyspę, pochodzącą z popularnej przed laty serii Operation Flashpoint (2001-2011). Drugą z tajemniczych produkcji jest najwyraźniej Original War 2.
Kilka słów o pierwowzorze…
Pierwsze Original War zostało wydane w 2001 roku przez czeską ekipę Altar Interactive. Była to hybrydowa gra RTS/RPG, luźno inspirowana powieścią science fiction pt. Ostatni dzień stworzenia, autorstwa Wolfganga Jeschkego. Elementem napędzającym fabułę gry było odkrycie przez Amerykanów EON-a - obcego urządzenia do podróży w czasie, mogącego przenieść dowolny obiekt o 2 miliony lat wstecz. Przy okazji odkryto też, że pod powierzchnią Syberii znajdują się złoża pozaziemskiego minerału, stanowiącego praktycznie nieskończone źródło energii. Amerykanie postanawiają użyć EON-a do wysłania w przeszłość ekspedycji wydobywczej, która mogłaby wykorzystać ówczesny przesmyk lądowy pomiędzy Syberią a Alaską do przeniesienia złóż minerału na terytorium późniejszego USA.
Plany te nie podobają się arabskim magnatom naftowym, którzy organizują własną ekspedycję, złożoną głównie z niemieckich najemników. Mają oni przejąć EON, przenieść się w czasie za Amerykanami i zlikwidować ich w przeszłości, aby nic nie zachwiało pozycji Arabów na rynku źródeł energii w teraźniejszości. Obie ekspedycje czeka jednak niespodzianka – w przeszłości czekają na nich dywizje Armii Czerwonej, pochodzące z alternatywnej przyszłości, w której plan Amerykanów powiódł się, a obcy minerał jest w powszechnym użyciu. Na polach prehistorycznej Syberii rozpoczyna się krwawa wojna, której wynik zaowocuje kompletnie nową wersją przyszłości.
Gra cechowała się oryginalnym połączeniem mechanik klasycznych RTS-ów oraz elementów RPG. Podobnie jak w grach typu Command & Conquer, gracz rozbudowywał bazy składające się z magazynów surowców, laboratoriów badawczych, elektrowni oraz fabryk, a także gromadził materiały potrzebne do produkcji pojazdów bojowych.
Jednakże, podczas gdy w klasycznych RTS-ach pod nasze dowództwo trafiały plutony bezimiennego mięsa armatniego, w Original War każdy żołnierz, mechanik czy inżynier posiadał swój portret, nazwisko, zdubbingowane kwestie dialogowe oraz zestaw cech, które mogliśmy rozwijać, przydzielając go do różnych zadań. W określonych budynkach mogliśmy też zmieniać „profesję” postaci, np. na naukowca, który mógł leczyć innych żołnierzy, albo na operatora moździerza, mogącego bombardować wrogie pozycje z bezpiecznego dystansu.
Laboratoria nie działały bez pracujących w nich naukowców, wieżyczki nie strzelały bez obsługujących je żołnierzy, a fabryki nie produkowały czołgów, jeżeli nie wysłaliśmy do nich mechaników. Ci ostatni przydawali się też do prowadzenia gotowych wozów, przynajmniej do momentu opracowania przez nas zdalnych lub komputerowych systemów sterowania. Przy projektowaniu pojazdu decydowaliśmy też o modelu kadłuba, rodzaju uzbrojenia oraz typie silnika.
Linki: