Zapowiedziano Orcs Must Die! Unchained - popularny cykl wykona skręt w stronę gatunku MOBA
Studio Robot Entertainment zapowiedziało grę Orcs Must Die! Unchained. Połączy ona zręcznościową walkę i strategiczne budowanie struktur defensywnych z elementami wzorowanymi na produkcjach MOBA.
Niezależne studio Robot Entertainment ujawniło swój kolejny projekt, którym okazała się gra Orcs Must Die! Unchained, czyli kolejna część popularnego cyklu gier akcji osadzonych w klimacie humorystycznego fantasy. Produkcja będzie jednak mocno odbiegała od poprzednich dwóch odsłon serii, czyli Orcs Must Die! oraz Orcs Must Die! 2. O ile tamte tytuły stanowiły mieszankę zręcznościowej walki ze strategicznym konstruowaniem struktur obronnych w stylu tower defense, tak Orcs Must Die! Unchained doda do tych elementów także rozwiązania znane z karcianek oraz gatunku MOBA. Obecnie w planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić pod koniec roku. Projekt oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami.
Gra wystartuje z kilkudziesięcioma bohaterami, z których każdy posiadać ma unikalne uzbrojenie, ekwipunek i umiejętności. Postacie podzielone będą na dwie frakcje – Ludzki Zakon (odbudowany przez Wojennego Maga i Czarodziejkę po wydarzeniach z drugiej części) oraz zrzeszające różnorodne potwory stronnictwo określające siebie mianem Rozkutych (ang. Unchained). Jednocześnie każda drużyna będzie mogła składać się z dowolnej kombinacji herosów z obu tych grup.
Autorzy opisują swoje najnowsze dzieło jako grę o oblężeniach twierdz. Naprzeciwko siebie staną dwie pięcioosobowe grupy graczy i ich zadaniem będzie zarówno obrona własnej bazy, jak i przeprowadzanie ataków na centrum dowodzenia przeciwników. W obu przypadkach wspomogą ich sterowane przez sztuczną inteligencję jednostki sojusznicze. Będą one walczyły samodzielnie, a my jedynie zdecydujemy o tym jakie ich typu przywołać i którą ścieżką je posłać. Natomiast kontrolowanie samego bohatera rozwiązane zostanie tak jak w poprzednich odsłonach cyklu, czyli przypominać będzie grę akcji, z kamerą umieszczoną za plecami postaci.
Nie zabraknie także znanego z poprzednich części budowania licznych pułapek i przeszkód, których zadaniem ma być zatrzymanie pochodu wrogów. Część z herosów specjalizować się będzie w aspekcie defensywnym i wśród ich talentów znajdziemy umiejętność ulepszania już postawionych pułapek i przeszkód. Jednocześnie wszystkie postacie posiadać mają przynajmniej podstawowe umiejętności sabotowania struktur przeciwników.
Zarówno jednostki sojusznicze, jak i struktury defensywne oraz ekwipunek przywoływać będziemy zagrywając karty, które będziemy odblokowywali za sukcesy odnoszone w boju i komponowali je we własne talie. Autorzy obiecują, że model darmowy z mikropłatnościami zostanie zrealizowany tak, aby nie było możliwe kupowanie sobie zwycięstw. Twórcy nie zdradzili niestety żadnych konkretów, ale poinformowali, że ich główną inspiracją są rozwiązania obecne w League of Legends.