autor: Marcin Skierski
Zapowiedziano kolejne poprawki trybu sieciowego w Call of Duty: Black Ops
Premiera długo oczekiwanego Call of Duty: Black Ops już za nami, a gracze w ilości setek tysięcy nieustannie przebywają na serwerach trybu sieciowego. Właśnie na ten element gry posypało się nieco zażaleń, studio Treyarch wypuszcza więc kolejne aktualizacje, naprawiające pewne niedoróbki.
Premiera długo oczekiwanego Call of Duty: Black Ops już za nami, a gracze w ilości setek tysięcy nieustannie przebywają na serwerach trybu sieciowego. Właśnie na ten element gry posypało się nieco zażaleń, studio Treyarch wypuszcza więc kolejne aktualizacje, naprawiające pewne niedoróbki.
Na oficjalnym forum od kilku dni znajduje się temat, w którym twórcy na bieżąco informują o wprowadzanych poprawkach, jednocześnie zapowiadając kolejne, które powinny wejść w życie w ciągu kilku najbliższych dni. Pod koniec zeszłego tygodnia wydano na przykład łatkę poprawiającą wydajność pecetowej wersji.
Obecnie autorzy starają się zminimalizować kłopoty z nienajlepiej działającą grą na niektórych kartach graficznych. Gracze skarżą się też na niepełne wyniki wyszukiwarki serwerów i błąd z odłączaniem się z zabawy w trybie Zombie – te rzeczy również mają być w najbliższym czasie poprawione. Lepiej działać ma także opcja Quickmatch, przydzielając nas do meczów z mniejszym pingiem, więc nie będzie już takiego ryzyka natrafienia na lagi.
Nieustannie wspierane są także konsolowe wersje, o czym możemy przeczytać między innymi w tym temacie. Szybciej ma działać opcja matchmakingu, która w bardziej inteligentny sposób wybierze hosta, dzięki czemu znacznie rzadziej powinniśmy trafiać na lagi. Dla estetów ważną informacją będzie naprawienie tygodniowych i miesięcznych statystyk - obecnie zdarza się, że wyświetlają się w nich błędne informacje.
Mimo wszystko nie są to błędy, które mocno uprzykrzałyby zabawę - daliśmy zresztą temu wyraz w naszej recenzji. Nie przeszkodziło to także Call of Duty: Black Ops pobić kolejnego rekordu sprzedaży. Według danych ujawnionych przez koncern Activision, dzieło studia Treyarch w samych Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii w dniu premiery rozeszło się w ilości 5.6 milionów egzemplarzy. To wynik przebijający o 900 tysięcy sztuk ostatniego rekordzistę – Call of Duty: Modern Warfare 2.