Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lipca 2012, 11:24

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Impire – strategię wzorowaną na serii Dungeon Keeper

Firma Paradox Interactive zapowiedziała inspirowaną Dungeon Keeperem grę strategiczną Impire. Wcielimy się w niej w demona zarządzającego potężnymi lochami. Naszym zadaniem będzie rozbudowa podziemnego imperium i odpieranie ataków szlachetnych bohaterów.

Zapowiedziano Impire – strategię wzorowaną na serii Dungeon Keeper - ilustracja #1
W grze wcielimy się w małego demona o dużych ambicjach.

Firma Paradox Interactive zapowiedziała strategię Impire, która pełnymi garściami czerpie z serii Dungeon Keeper. Produkcją gry zajmuje się francuski zespół Cyanide Studio. Projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera planowana jest na początek przyszłego roku.

Bohaterem Impire będzie Bjal-Abaddon – mały demoniczny imp, który niegdyś był budzącym przerażenie lordem zła, ale potem utracił swoją pozycję. Naszym zadaniem będzie umożliwienie mu powrotu do dawnej potęgi. Dokonamy tego przez zarządzanie jego lochami. Konieczne ma być budowanie nowych pomieszczeń, dbanie o podziemną ekonomię, hodowanie potworów i zastawianie pułapek. Wszystko to po to, aby odpierać ataki szlachetnych krzyżowców walczących w imię dobra i sprawiedliwości.

Wszystkie powyższe elementy są praktycznie identycznie z serią Dungeon Keeper, ale Cyanide Studios ma również zestaw własnych pomysłów. Najważniejszym z nich jest możliwość wysyłania band potworów na powierzchnię w celu łupienia okolicznych wiosek. Gra posiadać ma również rozbudowane elementy RPG, pozwalające na rozwój umiejętności Bjal-Abaddona oraz wyposażanie go w lepsze uzbrojenie i pancerze.

Impire zaoferuje rozbudowaną kampanię, którą będziemy mogli przejść samotnie lub w kooperacji z kolegami. Pojawią się również bardziej tradycyjne tryby multiplayer dla maksymalnie czterech osób. Paradox Interactive nie jest jednak jeszcze gotowe mówić o tym aspekcie zabawy.

Zapowiedziano Impire – strategię wzorowaną na serii Dungeon Keeper - ilustracja #2 Do tej pory ukazały się jedynie dwie części Dungeon Keeper, z czego druga trafiła do sprzedaży w 1999 roku. Pomimo tylko lat nieobecności na rynku marka wciąż cieszy się jednak uwielbieniem masy graczy pecetowych. Nie dziwią zatem podejmowane przez innych deweloperów próby stworzenia duchowych spadkobierców cyklu.

Wśród wartych uwagi projektów tego typu najbardziej znana jest seria Dungeons autorstwa Realmforge Studios. Najwięcej klonów Dungeon Keepera znajdziemy jednak wśród gier przeglądarkowych. Na serwisie Facebook w zeszłym roku ruszyło opatrzone sympatyczną kreskówkową grafiką 2D Dungeon Overlord. Dla miłośników cięższych klimatów adresowane jest natomiast trójwymiarowe Dungeon Empires. Trwają również prace nad mocno humorystycznym Dungeon Viva.

Paradoksalnie jednak najbardziej udanym spadkobiercą cyklu Dungeon Keeper do dzisiaj pozostaje gra Evil Genius, która porzuciła klimaty fantasy na rzecz stylistyki wzorowanej na starych filmach szpiegowskich i pozwoliła na wcielenie się w tytułowego złego geniusza, który starał się przejąć kontrolę nad światem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej