Zapowiedziano Heldric: The Legend of the Shoemaker, czyli hybrydę RPG akcji i strategii ekonomicznej
Zespół Astral Byte zapowiedział grę Heldric: The Legend of the Shoemaker. Będzie to hybryda gatunkowa, która połączy mechanizmy produkcji RPG typu hack-n-slash ze strategią ekonomiczną o zarządzaniu rozwojem wioski.
Niezależne studio Astral Byte ujawniło swój debiutancki projekt. Okazała się nim gra fantasy Heldric - The legend of the shoemaker, która połączy element zręcznościowego RPG i strategii ekonomicznej traktującej o zarządzaniu wioską. Produkcja powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a premiera zaplanowana została na końcówkę tego roku.
Gracze wcielą się w tytułowego szewca imieniem Heldric. Jako dziecko marzył on o zostaniu dzielnym rycerzem, ale gdy Król przybył do wioski w poszukiwaniu rekrutów nasz bohater nie znalazł się wśród wybranych szczęśliwców i musiał zadowolić się karierą rzemieślnika. Wiele lat później krainę zaatakowały armie zła. Monarcha zebrał wszystkich wojowników i wyruszył na wojnę. Niestety, tym samym pozostawił własne królestwo bezbronnym, zmuszając mieszkańców do polegania na własnych siłach. W rodzimej wiosce Heldrica to właśnie na niego spadł obowiązek zadbania o sąsiadów i obrona ich przed potworami. Problem w tym, że szewc nie będzie miał zielonego pojęcia jak tego dokonać.
Naszym zadaniem w grze będzie głównie odpieranie ataków kolejnych fal potworów. Podczas tych starć pokierujemy Heldriciem niczym w typowych produkcjach hack-n-slash. Bohater nie wyruszy do boju sam i zamiast tego otrzyma wsparcie niewielkiej grupy mieszkańców wioski. Pomiędzy potyczkami zajmiemy się wznoszeniem nowych budynków i ulepszaniem już istniejących. Każda struktura zapewni konkretne bonusy, ułatwiające radzenie sobie z najeźdźcami.
W trybie kampanii gracze będą podróżowali od jednej wioski do drugiej, każdą z nich doprowadzając do stanu, w którym będzie w stanie samodzielnie odpierać ataki rogów. Zabawę urozmaici system dnia i nocy oraz realistyczna fizyka świata. Ponadto autorzy chwalą się mechaniką losowego generowania potworów, dzięki czemu nigdy nie napotkamy hord nieprzyjaciół przypominających armię klonów.
Na tym samym pomyśle co Heldric - The legend of the shoemaker oparta była wydana w 2008 roku gra Hinterland studia Tilted Mill Entertainment.
Projekt spotkał się ze stosunkowo ciepłym przyjęciem, ale krytykowany był za zbyt dużą prostotę rozgrywki. Fani mieli nadzieję, że autorzy będą rozwijali tę markę, ale tak się jednak nie stało.
Mamy więc nadzieję, że ludzie z Astral Byte wyciągną wnioski z błędów swoich poprzedników i zaoferują bardziej rozbudowaną produkcję.