Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2014, 12:36

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Grey Goo – studio Petroglyph powróci do korzeni gatunku RTS

Znane z takich tytułów jak Star Wars: Empire At War, czy Universe at War: Earth Assault studio Petroglyph Games zapowiedziało RTS-a Grey Goo. Gra ma stanowić powrót do korzeni gatunku i stylu rozgrywki spopularyzowanego przez serię Command & Conquer.

Studio Petroglyph Games nie może zaliczyć ostatnich kilku lat do udanych. Serwery gry MMORPG Mytheon zamknięto po sześciu miesiącach od premiery, a MOBA Rise of Immortals okazała się porażką i los ten powtórzyła ulepszona wersja projektu zatytułowana Battle for Graxia. Ponadto po kilku latach współpracy firma Trion zrezygnowała z usług dewelopera i przekazała produkcję End of Nations wewnętrznemu zespołowi. Po tylu porażkach autorzy postanowili wreszcie wrócić do swoich korzeni i zapowiedzieli oldskulowego RTS-a Grey Goo. Gra zmierza wyłącznie na pecety, a jej premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku. Są powody do optymizmu, gdyż w skład Petroglyph Games wchodzą osoby, które wcześniej w studiu Westwood opracowały kilka pierwszych odsłon cyklu Command & Conquer i ich najnowsza produkcja wydaje się być powrotem do klimatu tamtych czasów.

Grey Goo osadzone zostanie w odległej przyszłości, pięćset lat po tym, jak ludzkość rozpoczęła kolonizację innych systemów. Akcja gry toczyć się będzie na planecie znanej jako Ekosystem Dziewięć, o kontrolę nad którą wojnę stoczą trzy frakcje, wśród których znajdą się ludzie, kosmiczni uchodźcy z rasy Beta oraz mordercze nanoboty znane jako Goo. Każda z grup otrzyma oczywiście własny zestaw unikalnych jednostek, budynków i technologii.

Celem autorów jest powrót do stylu RTS-ów, jaki był popularny w połowie lat 90-tych i jednocześnie unowocześnienie go, tak aby mógł spodobać się współczesnym graczom. Oznacza to odejście od nieustannego ręcznego zarządzania każdym ruchem pojedynczych jednostek. Zamiast tego rozgrywka skoncentruje się na skali makro, zwłaszcza na gromadzeniu surowców, budowie baz i dobieraniu odpowiednich armii.

Grey Goo zaoferuje kampanię fabularną oraz tryb multiplayer oparty o system Steamworks. Jednocześnie pojawi się także opcja rozgrywek przez LAN. Produkcję gry finansuje firma Grey Box. Dla tego wydawcy będzie to pierwszy projekt, więc nie zamierza on na nim oszczędzać. Jednym z przejawów tego jest fakt, że przy opracowywaniu stylu graficznego pomaga WETA Workshop, czyli jedno z największych studiów tworzących efekty specjalne do filmów.

  1. Grey Goo – oficjalna strona gry

Zapowiedziano Grey Goo – studio Petroglyph powróci do korzeni gatunku RTS - ilustracja #2

Zapowiedziano Grey Goo – studio Petroglyph powróci do korzeni gatunku RTS - ilustracja #3

Zapowiedziano Grey Goo – studio Petroglyph powróci do korzeni gatunku RTS - ilustracja #4

Zapowiedziano Grey Goo – studio Petroglyph powróci do korzeni gatunku RTS - ilustracja #5

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej