autor: Michał Kułakowski
Zapowiedziano Door Kickers, taktyczny symulator operacji oddziałów SWAT
Niezależne studio KillHouse Games zapowiedziało grę Door Kickers. Tytuł będzie dwuwymiarowym taktycznym symulatorem operacji oddziałów SWAT. Rozgrywka przebiega w czasie rzeczywistym z możliwością włączenia aktywnej pauzy. Grywalna wersja alfa produkcji jest dostępna dla wszystkich osób, które złożą pre-order na stornie dewelopera.
Niezależne studio deweloperskie KillHouse Games z Bukaresztu zapowiedziało grę Door Kickers. Produkcja jest taktycznym symulatorem operacji policyjnych oddziałów SWAT, który docelowo trafi na komputery PC z systemem Windows, Linux i Mac OS, a także urządzenia mobilne. W tej chwili, na oficjalnej stronie internetowej autorzy przyjmują zamówienia przedpremierowe. Za 7,99 dolarów (ok. 25 zł) otrzymamy dostęp do grywalnej wersji alfa, a w niedalekiej przyszłości ostatecznej odsłony tytułu. W wypadku gdy zdecydujemy się zapłacić więcej, na wzór rozwiązań stosowanych w serwisie Kickstarter, otrzymamy także szereg dodatkowych bonusów. Jeśli chcemy zobaczyć Door Kickers w ofercie Steama możemy oddać już teraz swój głos na grę na portalu Steam Greenlight.
Twórcy Door Kickers stawiają na realizm, udostępniając graczom szereg rzeczywiście istniejących gadżetów i broni oraz umożliwiając stosowanie rożnych strategii zapewniających zwycięstwo. Dwuwymiarowe pole gry obserwujemy z góry, co pozwala szybko zorientować się w układzie pomieszczeń oraz zaplanować kolejne działania. Rozgrywka odbywa się w czasie rzeczywistym z możliwością włączenia aktywnej pauzy. Gracze sterują kilkuosobowym oddziałem i to od nich zależy jaką strategię obiorą, z którego miejsca zaatakują przeciwników i jak się z nimi rozprawią. Sukces zależy od naszej precyzji, skoordynowania akcji oraz wykorzystania otoczenia i rozkładu pomieszczeń. AI przeciwników ma być według zapewnień wymagające i bezlitosne.
W trakcie wielu rodzajów misji będziemy ratować zakładników z rąk uzbrojonych szaleńców, chronić VIP-ów, atakować kryjówki handlarzy narkotyków czy eskortować więźniów. Polem naszych działań będą rezydencje, obiekty przemysłowe, banki, ambasady itd. Dodatkowo, deweloperzy obiecują w finalnej wersji wprowadzenie wielopiętrowych budynków oraz wielu innych ulepszeń. Misje na razie są generowane losowo, ale w przyszłości będą mogły zostać opracowane przez graczy w specjalnym edytorze, który pozwoli także na budowanie nowych lokacji. Producenci nie przewidują na razie trybu multiplayer, ale nie wykluczają wprowadzenia takiej opcji po premierze.