Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2016, 14:12

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Battalion 1944 - sieciowego FPS-a wzorowanego na Call of Duty 2

Studio Bulkhead Interactive zapowiedziało Battalion 1944, czyli powstającego na silniku Unreal 4 sieciowego FPS-a mającego stanowić rozwinięcie rozwiązań i stylu takich klasyków jak Medal of Honor: Allied Assault czy Call of Duty 2. Tytuł wkrótce trafi na Kickstartera.

Jeszcze z pięć-siedem lat temu gracze mieli po dziurki w nosie strzelanek osadzonych w realiach II wojny światowej, ale teraz wiele osób zaczyna za nimi tęsknić, w czym dużą rolę odegrała powódź produkcji traktujących o współczesnych konfliktach. Tę nostalgiczną tęsknotę wykorzystać postanowili ludzie z brytyjskiego studia Bulkhead Interactive, którzy ogłosili, że pracują nad projektem zatytułowanym Battalion 1944. Będzie to nastawiona na tryb multiplayer gra FPS, która wzorowana jest na takich klasykach jak Medal of Honor: Allied Assault, Day of Defeat oraz przede wszystkim Call of Duty 2. Produkcja zmierza na pecety orz konsole Xbox One i PlayStation 4, a jej premiera ma nastąpić w przyszłym roku.

Autorzy zamierzają wkrótce zorganizować Kickstartera, który ma pomóc im w zgromadzeniu dodatkowych środków na produkcję. Cel minimalny ustalony zostanie na poziomie 100 tysięcy funtów i studio chce drugie tyle dołożyć z własnej kieszeni i szacuje, że mniej więcej tyle wydało także do tej pory, więc w sumie budżet pierwszej wersji gry ma się zamknąć na 300 tys. funtów. Na razie nie wiemy, kiedy ruszy zbiórka.

Battalion 1944 skoncentruje się na toczonych w bardzo szybkim tempie potyczkach z udziałem piechoty. Rozgrywka będzie zręcznościowa, ale doprawiona solidną porcją realizmu pochodzącego z wiernie odtworzonego sposobu działania uzbrojenia. Gra położy nacisk wyłącznie na umiejętności samego gracza. Nie znajdziemy w niej żadnych mocy specjalnych, ani systemu rozwoju pozwalającego na odblokowywanie coraz lepszych umiejętności i przedmiotów. Za sukcesy nagradzani będziemy jedynie dodatkami wizualnymi, takimi jak np. naszywki, czy możliwość wyskrobania własnego imienia na kolbie karabinu. Żaden z tych prezentów nie wpłynie jednak w jakikolwiek sposób na możliwości bojowe naszego żołnierza.

Gra powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4. Mapy oparte zostaną na autentycznych miejscach potyczek w trakcie II wojny światowej i powalczymy m.in. na uliczkach miasta Carentan czy w lasach niedaleko Bastogne. Przed opracowaniem poziomów autorzy udali się w odpowiadające im rzeczywiste lokalizacje i nazbierali masę materiałów źródłowych i zdjęć, tak aby każda miejscówka była maksymalnie realistyczna.

Battalion 1944 zaoferuje klasyczne tryby zabawy, takie jak deathmatch, capture the flag czy domination. Do tego autorzy dodadzą kilka własnych kreacji, choć na razie nie są jeszcze gotowi o nich mówić. Nie zabraknie możliwości stawiania własnych dedykowanych serwerów i zabawy przez LAN.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej