autor: Maciej Myrcha
Zaanonsowano Rise & Fall: Civilizations at War
Firma Stainless Steel Studios, znana graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World, poinformowała o pracach nad swoim najnowszym dziełem. Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, iż gra będzie strategią czasu rzeczywistego. Niespodzianką natomiast może być fakt, iż grę współtworzy firma Midway Games. Nowa gratka dla strategów nosić będzie nazwę Rise & Fall: Civilizations at War.
Firma Stainless Steel Studios, znana graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World, poinformowała o pracach nad swoim najnowszym dziełem. Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, iż gra będzie strategią czasu rzeczywistego. Niespodzianką natomiast może być fakt, iż grę współtworzy firma Midway Games. Nowa gratka dla strategów nosić będzie nazwę Rise & Fall: Civilizations at War.
Na pierwszy rzut oka, gra przypominać będzie Rome: Total War czy Praetorians. Na ekranie zobaczymy ogromne armie ścierające się na polach bitewnych oraz oblężenia dobrze umocnionych twierdz czy miast. Na wirtualnych strategów czekają wojska Rzymu, Grecji, Persji oraz Egiptu, nad którymi dowodzenie możemy objąć. Ponadto, pojawią się tu też żołnierze Babilonu, barbarzyńskiej Galii, Asyrii czy Kartaginy, lecz te nacje będą niegrywalne.
Na polu walki pojawić się będzie mogło ponad 80 rodzajów jednostek, w tym piechota, łucznicy, kawaleria, bronie oblężnicze oraz flota wojenna. Oczywiście, każda z cywilizacji posiadać będzie własne, specjalizowane jednostki. Wspomnianą wcześniej flotę będziemy widzieć bardzo często, ponieważ twórcy gry zdecydowali się położyć duży nacisk właśnie na bitwy morskie. Statki będą mogły przewozić także jednostki lądowe, tak więc nasza armia zyska na mobilności.
W Rise & Fall: Civilizations at War pojawią się także bohaterowie (w sumie 8) - Juliusz Cezar, Kleopatra, Ramzes Wielki, Achilles czy Aleksander - znacznie podniosą morale naszych wojsk i zrobią dobry użytek ze swoich specjalnych umiejętności. Najciekawszym aspektem obecności bohaterów w grze będzie możliwość wcielenia się w ich postaci i brania udziału w bitwach. Takie rozwiązanie może być interesująco wykorzystane przykładowo w grach wieloosobowych, gdy jeden z graczy zajmuje się rozgrywką na poziomie strategii RTS natomiast drugi gracz prowadzi postać bohatera.
Rise & Fall: Civilizations at War napędzana będzie ulepszoną wersją silnika Titan, który w nowym wcieleniu sprawuje się znakomicie.