Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2023, 17:51

autor: Maciej Gaffke

Z uwagi na niepewny rynek twórcy Alana Wake'a rezygnują z gry free-to-play, wolą płatny model

Firmy Remedy i Tencent zdecydowały się na nowy start dla swojego wspólnego projektu. Zmieniła się m.in. jego kodowa nazwa – z Vanguard na Kestrel – a także model, w jakim opracowywana gra będzie dystrybuowana.

Źródło fot. Remedy Entertainment
i

Remedy Entertainment razem z Tencentem zdecydowały się na zmianę planów względem swojej tajemniczej gry, która była znana do tej pory pod roboczą nazwą Vanguard. Dzisiaj obie firmy poinformowały, że został obrany nowy kierunek dla tego projektu.

Już nie darmowy i nie Vanguard

Na początku przypomnijmy, czym w ogóle miał być wspomniany projekt. Pod koniec grudnia 2021 roku Remedy podpisało umowę z Tencent na stworzenie gry stawiającej mocno na rozgrywkę w trybie multiplayer. Według pierwszych planów produkcja miała być dostępna w modelu free-to-play.

Teraz już wiemy, że tak się nie stanie. Nowe decyzje firm zakładają, że za opracowywany tytuł gracze będą musieli jednak zapłacić. Jak twórcy tłumaczą ten ruch? Ich zdaniem na „szybko zmieniającym się” rynku darmowych gier z mikropłatnościami występuje zbyt duże ryzyko, aby liczyć na pewny sukces.

Z tego właśnie powodu trzeba było na nowo zdefiniować kierunek, w jakim zmierza projekt. Poza rezygnacją z modelu free-to-play zmieniono również nazwę roboczą, od dzisiaj brzmi ona Kestrel.

Projekt wrócił do fazy koncepcyjnej, a część zespołu zajmującego się jego tworzeniem przekierowano do innych obowiązków, zostawiając jedynie na stanowiskach liderów oraz kluczowych deweloperów.

Zrobiliśmy znaczące postępy w opracowywaniu multiplayerowego Vanguard. Jednak po dokładnych rozważaniach zdecydowaliśmy się obrać nowy kierunek, w którym gra będzie skupiona bardziej wokół kluczowych kompetencji Remedy [...] – powiedział Tero Virtala, CEO Remedy Entertainment.

Remedy osiągnęło ostatnio duży sukces, wypuszczając długo oczekiwanego Alana Wake’a 2, który zebrał bardzo dobre recenzje. Fińskie studio pracuje też nad remake'ami dwóch pierwszych części uwielbianego przez wielu Maxa Payne’a, a także tworzy spin-off i kontynuację Control.

Miejmy zatem nadzieję, że „odświeżony” Kestrel okaże się równie ciekawą pozycją w portfolio Remedy i dostarczy fanom studia wiele rozrywki. Na razie musimy jednak czekać na bardziej konkretne informacje w jego sprawie.

  1. Remedy Entertainment – oficjalna strona

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej