Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2015, 15:50

Yu Suzuki o Shenmue III - nowe informacje

W sieci pojawiły się dwa wywiady z Yu Suzukim, ojcem serii Shenmue, na temat trzeciej odsłony serii. W programie m.in. wersja na PlayStation 4 z 30 klatkami na sekundę, garść szczegółów dotyczących walki i postaci (uwaga na spoilery) oraz wątek romansowy.

W Shenmue III pojawi się sporo nowych postaci, ale nie zabraknie też starych znajomych. - Yu Suzuki o Shenmue III - nowe informacje - wiadomość - 2015-10-22
W Shenmue III pojawi się sporo nowych postaci, ale nie zabraknie też starych znajomych.
Shenmue III w skrócie:
  • Producent: Ys Net
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Gatunek: przygodowa/RPG
  • Platformy sprzętowe: PC, PS4
  • Data premiery: grudzień 2017

Od czasu zakończenia rekordowej kampanii Shenmue III na Kickstarterze minęło już kilka miesięcy, w trakcie których dowiedzieliśmy się co nieco o świecie gry, a samą zbiórkę przedłużono do końca roku. Do premiery w 2017 roku pozostało jeszcze sporo czasu, nie dziwi więc, że twórcy nie dostarczają nam zbyt wielu informacji. Niemniej garść szczegółów poznaliśmy dzięki dwóm wywiadom z Yu Suzukim, ojcem serii Shenmue, przeprowadzonymi przez serwis Dual Shocker oraz użytkownika DEVILLE_David z forum Shenmue Dojo. Obie rozmowy poruszają podobne kwestie, znalazły się też wzmianki na temat fabuły, dlatego też osoby niechcące sobie psuć zabawy ostrzegamy przed spoilerami w trzecim akapicie.

Według Suzukiego w tej chwili zespół skupia się na testowaniu Unreal Engine 4, a dokładniej map trzech lokacji, na które zostanie podzielona gra: Baisha, wioska Bailu oraz Choubu. Wiemy też, że ta ostatnia będzie dorównywać rozmiarami Dobuicie, czyli największej dzielnicy Yokosuki z jedynki. Stale też poprawia się wygląd postaci w stosunku do prototypowej wersji przygotowanej na PC, a twórcy starają się uzyskać wsparcie od osób, które współpracowały przy poprzednich odsłonach serii. Dotyczy to zarówno wspomnianych modeli bohaterów (nad Shenhuą pracuje ta sama osoba, która odpowiadała za jej wygląd w pierwszym Shenmue), jak i dubbingu, przy czym to ostatnie częściowo wynika z nacisku fanów. Jednak Suzuki zaznaczył, że w sporą część postaci wcielą się inni aktorzy, co wynika choćby ze sporego czasu dzielącego wydanie drugiej i trzeciej odsłony serii (Shenmue II ukazało się w 2001 roku na konsoli Dreamcast).

Jeśli już mowa o postaciach, to nowych bohaterów ma być całkiem sporo, ale powrócą też starzy znajomi. Tak na przykład wśród czwórki bossów, oprócz dwóch wojowników, znajdą się Lan Di oraz Niao Sun. Ta ostatnia to zapewne wspomniana w wywiadzie serwisu Dual Shocker piękna i okrutna postać, stawiająca na mniej bezpośrednią walkę. Nic natomiast nie wiadomo o powrocie Chai, za to Suzuki wypowiedział się na temat wątku romansowego. Na pytanie o obecność tego motywu ojciec serii stwierdził, że będzie on bardzo istotny, a ponadto zostaną ukazane różnice w myśleniu kobiet oraz mężczyzn. Jako inspiracje do tego wątku Suzuki wymienił takie filmy jak Rzymskie wakacje czy Casablanca.

Rapport System być może będzie wpływał nie tylko na relacje między główną para bohaterów. - Yu Suzuki o Shenmue III - nowe informacje - wiadomość - 2015-10-22
Rapport System być może będzie wpływał nie tylko na relacje między główną para bohaterów.

To zresztą nie jedyne obrazy filmowe, które Japończyk wymienia jako znaczące w pracach nad Shenmue III. Również walka w grze ma być znacznie bardziej widowiskowa – w stylu filmów z Bruce’em Lee czy Jackie Chanem – czemu posłuży kilka innowacji ustanowionych jako cele dodatkowe (według Suzukiego w pewnej formie obecnych już w poprzednich odsłonach). Pierwszym z nich jest tzw. AI Battling, dzięki któremu nasze postacie będą znacznie rozsądniej reagować na wydawane im rozkazy. Jeśli wydamy komendę uderzenia odległego przeciwnika, wybrany bohater podbiegnie do niego zamiast uderzać w powietrze (prezentację tego elementu gry możecie obejrzeć na filmiku poniżej).

Drugą nowością wpływającą na rozgrywkę jest High Ground Battle System, mający wykorzystać możliwości silnika fizycznego Unreal Engine 4 w walce, umożliwiając na przykład uderzenie w mur, który zwali się z łoskotem na przeciwników. Trzecią i ostatnią nowinką jest Ragdoll Reaction, które ma zapobiec, co prawda nierzadko zabawnemu, ale nierealistycznego zachowania ciał istot żywych przez dodanie im „pewnej odporności”. Bynajmniej nie chodzi tu tylko o zwłoki – Suzuki pragnie, by połączenie wyżej wymienionych rozwiązań pozwoliło na uzyskanie realizmu starć, bez powtarzanych w kółko identycznych animacji.

W trakcie rozmów wypłynęły też informacje o stronie technicznej Shenmue III. Gra z początku była tworzona na PC, ale za podstawę przy obecnym etapie prac służy PlayStation 4, po czym zespół powróci do PC. Posiadaczy konsoli firmy Sony nie ucieszy fakt, że gra najprawdopodobniej będzie działać tylko w 30 klatkach na sekundę. Owszem, Suzuki ma nadzieję, że uda się osiągnąć wartość 60 fps-ów, ale może się to okazać zbyt trudne. W trójce znajdzie się też system dynamicznych zmian pogody, a wschody i zachody słońca mają być przepiękne.

Oprócz tego poruszono też m.in. kwestię przyjęcia do zespołu Kid Nocona (twórcy fanowskiego Shenmue HD Remaster), możliwości robienia fotografii przez Ryo, rozszerzenia Rapport System na relacje ze wszystkimi postaciami (obecnie obejmuje jedynie stosunki Ryo i Shenhuy), potencjalnych filmików promujących Shenmue III (takowych nie będzie, ale nadal co miesiąc będą pojawiać się informacje na stronie gry) oraz powstania anime na podstawie dwóch pierwszych odsłon. Na koniec obu rozmów Suzuki zapewnił, że jego zespół pracuje nad stworzeniem jak najlepszej gry oraz zachęcił do zapoznania się poprzednimi częściami serii.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej