autor: Maciej Myrcha
Xenos nagi
Firma ATI udostępniła do publicznego wglądu dokumentację techniczną procesora graficznego Xenos (nazwa kodowa), który jest sercem układu odpowiedzialnego za wyświetlanie grafiki w najnowszym dziecku Microsoftu, konsoli Xbox 360. Tym samym, przynajmniej od strony sprzętowej, wiemy co czeka nas po zakupie konsoli.
Firma ATI udostępniła do publicznego wglądu dokumentację techniczną procesora graficznego Xenos (nazwa kodowa), który jest sercem układu odpowiedzialnego za wyświetlanie grafiki w najnowszym dziecku Microsoftu, konsoli Xbox 360. Tym samym, przynajmniej od strony sprzętowej, wiemy co czeka nas po zakupie konsoli.
Pełną specyfikację znaleźć można na stronie ATI natomiast tutaj podamy najważniejsze informacje dotyczące procesora. I tak będzie on taktowany na poziomie 500 MHZ (o czym wiedzieliśmy już wcześniej) oraz posiadać będzie 48 shader pipelines (a także ujednoliconą architektura vertex/shader) i dwa rdzenie: rdzeń główny (parent core), składający się z 232 milionów tranzystorów oraz rdzeń "pomocniczy" zbudowany z ponad 100 milionów tranzystorów i mogący pełnić fukncję m.in. frame buffer.
Poniżej kilka screenów z prezentacji kości a tutaj całość.