futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 3 października 2013, 13:13

Xbox One z czasem zyska 10% więcej mocy

Firma Microsoft poinformowała, że z czasem twórcy gier otrzymają dostęp do zasobów mocy obliczeniowej GPU konsoli Xbox One, które na razie są zarezerwowane dla Kinecta i podtrzymywania systemu.

Premiera Xbox One niedługo: 22 listopada. - Xbox One z czasem zyska 10% więcej mocy - wiadomość - 2013-10-03
Premiera Xbox One niedługo: 22 listopada.

Na niecałe dwa miesiące przed premierą konsoli Xbox One dowiedzieliśmy się, że w przyszłości projektanci gier otrzymają do dyspozycji nawet do 10% więcej mocy obliczeniowej GPU. Andrew Goossen, inżynier z firmy Microsoft, powiedział w rozmowie z serwisem Eurogamer, że teraz Xbox One ma zachowane bezpieczne 10% mocy obliczeniowej GPU, dla obsługi Kinecta oraz podtrzymywania systemu i aplikacji w trakcie grania.

Na razie ten duży bufor zapewnia silną izolację między systemem i aplikacjami, a przestrzenią zarezerwowaną dla gier. Ta izolacja zapewnia, że ilość mocy obliczeniowych zużywanych przez system (a ta jest zmienna) nie wpłynie na wydajność renderowania gier. W przyszłości twórcy Xboksa One planują dać projektantom więcej możliwości dostępu do rezerw mocy GPU. Według słów Goossena nie wpłynie to na stabilność samego systemu.

Na razie ciężko ocenić, czy nowe opcje, o których opowiedział Goossen, faktyczne wpłyną w przyszłości na zwiększenie możliwości konsoli Xbox One. Na pewno warto odczytywać je w kontekście rywalizacji między gigantami: Sony i Microsoftem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niedawne opinie o większej mocy obliczeniowej PlayStation 4. Co ważne, gracze nie powinni spodziewać się dużych różnic estetycznych w grach, które będą wychodzić na obie konsole.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej