Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 maja 2013, 13:53

autor: Szymon Liebert

Xbox One – Microsoft tłumaczy, że wiele decyzji w sprawie konsoli nie jest ostatecznych

Przedstawiciel Microsoftu przekazał, że wiele decyzji odnośnie konsoli Xbox One nie jest ostatecznych, więc sporo może zmienić się w kwestii kontrowersyjnych aspektów nowej platformy sprzętowej. Tymczasem z sieci napływają nowe ciekawostki, na przykład o braku kompatybilności z akcesoriami z Xboksa 360.

Brak ostatecznych decyzji

Burza po ujawnieniu konsoli Xbox One wciąż trwa. Gracze ze świata przerzucają się ostrymi słowami w związku z kontrowersyjnymi rozwiązaniami, jakie Microsoft zamierza zastosować. Chodzi głównie o używane gry i związane z tym zabezpieczenia. Larry Hryb, przedstawiciel firmy znany też jako Major Nelson, nawołuje do cierpliwości, bo wiele decyzji w sprawie polityki dotyczącej platformy nie jest ostatecznych. Hryb zapewnia, że Microsoft wyjaśni wszelkie wątpliwości.

Xbox One – Microsoft tłumaczy, że wiele decyzji w sprawie konsoli nie jest ostatecznych - ilustracja #1

„Od premiery Xbox One dzieli nas wiele miesięcy i wiele decyzji jest wciąż finalizowanych” – napisał Hryb na swoim koncie Twitter. „Kiedy będziemy znali konkrety, damy wam znać” – dodał przedstawiciel Microsoftu. Wątpliwości dotyczą tego, że gry będą wymagały instalacji na dysku konsoli i zostaną przypisane do konta użytkownika. Próba uruchomienia produkcji z drugiej ręki ma wiązać się z koniecznością opłacenia pewnej kwoty. Tak przynajmniej wynika z dotychczasowych źródeł.

Używane gry

Mimo wielu artykułów na temat Xboksa One polityka Microsoftu w kwestii gier używanych wciąż jest dość niejasna. Wyjaśnienie próbował zdobyć serwis Edge, który przepytał Phila Spencera, wiceprezesa Microsoft Studios. Spencer zapewnił, że firma rozumie znaczenie rynku „wtórnego” i projektowała Xboksa One mając to na uwadze. Niestety, przedstawiciel koncernu nie rozwinął tej myśli. Zamiast tego zapewnił, że więcej szczegółów poznamy wkrótce.

Brak kompatybilności sprzętu i gier

Z frontu napływa wiele innych ciekawostek na temat konsoli. Microsoft potwierdził, że akcesoria z Xboksa 360, w tym pady, nie będą działały z Xboksem One. Pamiętamy, że platforma otrzyma odświeżoną wersję kontrolera i Kinecta. Kinect w przypadku Xbox One będzie wymagany, bo stanowi „esencję” platformy. Jak czytamy na stronie Xbox.com, dzięki niemu twórcy rozrywki mogą poszerzyć produkty o obsługę głosu, gestów i innych aspektów. Nie będzie też możliwości własnoręcznej wymiany dysku twardego. Zamiast tego, będziemy mogli podłączyć zewnętrzne urządzenie w standardzie USB 3.0.

Brak kompatybilności dotyczy również gier – i to nie tylko tych pudełkowych. Jak przekazuje serwis Gamespot, na Xbox One nie uruchomimy tytułów z Xbox LIVE Arcade, usługi, która zresztą zniknie wraz z premierą nowej konsoli. Phil Spencer przekazał, że te produkcje dystrybuowane cyfrowo „będą działały na Xboksie 360 dopóki konsola będzie na chodzie”. Przeniesione zostaną za to ustawienia konta Xbox LIVE, w tym listy przyjaciół oraz osiągnięcia.

Stałe połączenie z Internetem

Intrygującą kwestią pozostaje konieczność utrzymywania stałego połączenia Xboksa One z Internetem. Na stronie Microsoftu czytamy, że konsola nie musi cały czas być podłączona do sieci, ale wymaga tego elementu. To dość pokrętne i niejasne wyjaśnienie. Niewiele lepiej radzą sobie z tym aspektem przedstawiciele firmy, którzy generalnie tłumaczą, że Xbox One będzie musiał mieć dostęp do Internetu, chociaż skorzysta z niego w różnym natężeniu.

„W przypadku gier solowych, które nie wymagają połączenia z Xbox Live, powinieneś być w stanie grać bez przeszkód w momencie, gdy padnie Internet” – wyjaśnił Phil Harrison z Microsoftu (w rozmowie z Kotaku). Harrison dodał, że podobnie sytuacja ma się z oglądaniem filmów Blu-ray, czy elementów ściągniętych z sieci. Mimo tego, co jakiś czas sprzęt może wymagać połączenia – Harrison szacuje, że co 24 godziny. Inni pracownicy Microsoftu twierdzą jednak, że nie jest to regułą.

Xbox One został zapowiedziany w tym tygodniu na specjalnej konferencji firmy Microsoft. Koncern przedstawił na niej swoją konsolę, omówił jej specyfikę i pokazał pierwsze gry. Impreza zdecydowanie była skierowana do odbiorców z rynku amerykańskiego, bo podkreślano na niej bogate opcje multimedialne Xbox One, w tym dostęp do telewizji, sportu, czy filmów. Platforma ma też otrzymać 15 ekskluzywnych gier w ciągu pierwszego roku obecności na rynku. Wśród nich są Forza Motorsport 5 oraz Quantum Break, nowy tytuł twórców serii Max Payne i Alan Wake.

  1. Konsola Xbox One - pierwsze informacje, specyfikacja, kontroler, gry