Xbox 360 w USA - oficjalne wyniki sprzedaży konsoli i gier w listopadzie
Amerykańska organizacja NPD, zajmująca się prowadzeniem badań sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych, opublikowała zbiorczy raport, w którym podsumowano popularność programów na konsole w miesiącu listopadzie. Dzięki niemu wiemy już dokładnie, jakim zainteresowaniem cieszyło się nowe urządzenie firmy Microsoft – Xbox 360.
Amerykańska organizacja NPD, zajmująca się prowadzeniem badań sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych, opublikowała zbiorczy raport, w którym podsumowano popularność programów na konsole w miesiącu listopadzie. Dzięki niemu wiemy już dokładnie, jakim zainteresowaniem cieszyło się nowe urządzenie firmy Microsoft – Xbox 360.
W listopadzie Amerykanie kupili 325.902 sztuk konsoli Xbox 360. Można to uznać za wynik niezły, jeśli weźmiemy pod uwagę, że urządzenie było dostępne na rynku niewiele ponad tydzień. Niestety, nowa konsola nie przebiła w momencie startu popularnością pierwszego Xboksa. Przez dziewięć kolejnych dni po debiucie rynkowym, oryginalny Xbox trafił do 556.221 nabywców. Pamiętajmy jednak, że Microsoft miał problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości nowych konsol w dniu premiery.
Organizacja NPD przyjrzała się też popularności gier. W sumie sprzedano (pamiętajmy, że wynik dotyczy tylko i wyłącznie miesiąca listopada) 1.273.352 sztuk programów na konsolę Xbox 360. Najpopularniejszym tytułem okazał się produkt firm Infinity Ward i Activision – Call of Duty 2 (250.730 sztuk). Na drugiej pozycji znalazł się program Madden NFL 06, a na trzecim Need for Speed: Most Wanted. Druga odsłona pierwszoosobowego shootera zdystansowała wszystkie konkurencyjne tytuły. Dopiero na czwartej pozycji wylądowała limitowana edycja gry Perfect Dark Zero (85.593 sztuk). Nawet gdyby połączyć sprzedaż wersji specjalnej ze zwykłą, program firmy Rare nie zdołałby pobić zarówno Call of Duty 2, jak i Madden NFL 06. Oczywiście Perfect Dark Zero jest najlepiej sprzedającym się produktem na konsolę Xbox 360, który nie ma odpowiednika na inne platformy sprzętowe. Najgorszy wynik uzyskała natomiast gra Ridge Racer 6, sprzedano „tylko” 9.091 sztuk.
W listopadzie największym uznaniem cieszyły się w Stanach Zjednoczonych gry na PlayStation 2. Sklepy pozbyły się 1.862.767 sztuk najróżniejszych programów (spadek o 21%). Jeśliby porównać popularność gier na konsole Xbox i Xbox 360 pod względem sprzedaży, to można dojść do słusznego wniosku, że pierwsze urządzenie Microsoftu trzyma się całkiem nieźle. Programy na oryginalnego Xboksa znalazły bowiem 1.111.459 nabywców. Jeśliby jednak porównać ten wynik do rezultatów osiągniętych w październiku, nie jest już tak różowo. Sprzedaż gier na tą konsolę spadła aż o 75%!