autor: Artur Falkowski
Xbox 360 bardziej rodzinny?
Do tej pory w branży elektronicznej rozrywki przyjęło się patrzyć na konsole Microsoftu jak na zabawki skierowane do hardcore’owych graczy. Fakt ten potwierdzała oferta gier na nie, w której raczej niewiele było produkcji, które można by określić mianem rodzinnych. Wygląda jednak na to, że sytuacja się zmieni, a gigant z Redmond pójdzie w ślady Nintendo.
Do tej pory w branży elektronicznej rozrywki przyjęło się patrzeć na konsole Microsoftu jak na zabawki przeznaczone dla hardcore’owych graczy. Fakt ten potwierdzała oferta gier na nie, w której raczej niewiele było produkcji zasługujących na miano rodzinnych. Wygląda jednak na to, że sytuacja się zmieni, a gigant z Redmond pójdzie w ślady Nintendo.
Peter Moore, wiceprezes Microsoftu, stwierdził, że jego firma jest pod wrażeniem sukcesu, jaki odniosło Wii wśród kobiet, dzieci oraz starszych ludzi. Przyznał, że jeżeli w przypadku X360 zostanie utrzymana ta sama grupa docelowa, którą miał pierwszy Xbox, może skończyć się tak, że nowa konsola nie znajdzie więcej nabywców niż stara i zatrzyma się na 25 milionach sprzedanych egzemplarzy, co dla Microsoftu jest liczbą o wiele za małą.
Dlatego też producent X360 postanowił zmienić nieco swoją strategię rynkową. Jak donosi serwis Bloomberg, modyfikacji ulegnie oferta nadchodzących gier, która zostanie rozszerzona o więcej familijnych produkcji. Więcej uwagi zostanie również poświęcone wypromowaniu tytułów dla dzieci.
Dyrektor do spraw marketingu Xboxa potwierdził słowa Moore’a: „Pomimo wielkiego sukcesu tytułów pokroju Gears of War , firma chce, by Xbox 360 nie był postrzegany jedynie jako urządzenie dla hardcore’owych graczy”.
Analitycy na wieść o planowanych przez Microsoft zmianach, podali jeszcze jedną sugestię – obniżkę ceny, która miałaby nakłonić więcej osób do nabycia konsoli. Póki co jednak producent nie wyraził zainteresowania tym rozwiązaniem.