Wypłynęły nowe materiały z Duke Nukem Forever
Na sieci pojawił się kolejny filmik przedstawiający rozgrywkę z nieszczęsnego Duke Nukem Forever. Najnowszy materiał wideo został umieszczony na serwisie Youtube. Pochodzi on ze źródła, które już wcześniej uraczyło nas prezentacjami artworków i projektów poziomów pochodzących z tej gry.
Na sieci pojawił się kolejny filmik przedstawiający rozgrywkę z nieszczęsnego Duke Nukem Forever.
Najnowszy materiał wideo został umieszczony na serwisie Youtube. Pochodzi on ze źródła, które już wcześniej uraczyło nas prezentacjami artworków i projektów poziomów pochodzących z tej gry (obejrzeć je możecie tu: część pierwsza oraz część druga). Możliwość, że jest to fałszywka nie wydaje się więc zbytnio prawdopodobna.
Warte odnotowania jest to, że na początku filmu widać loga nie tylko 3D Realms i Take Two Interactive, ale również Gearbox Software. Jest to o tyle interesujące, że jak wiemy, studio to pracowało nad Duke Nukem Begins. Natomiast nigdy nie wspominano o jakimkolwiek jego zaangażowaniu w produkcję Duke Nukem Forever. Możliwe więc, że po skasowaniu Duke Nukem Begins ekipa z 3D Realms postanowiła wykorzystać wytworzone przez Gearbox materiały (modele, tekstury itp.) we własnej grze. Bądź też przyczyną jest zwykłe niechlujstwo osoby, która zrealizowała trailer. Przemawia za tym fakt, że użyto w nim bardzo starego logo Duke Nukem Forever, pod nazwą gry radośnie widnieje nieistniejące już GT Interactive (były wydawca), a wymienioną platformą docelową jest PC CD-Rom.
Duke Nukem Forever w wersji na silniku Quake 2.
Co do samego filmiku, fajną sprawą jest jego końcowa sekwencja rozgrywająca się w mieścinie żywcem wyjętej z klasycznych westernów. Starsi gracze pamiętają zapewne, że lokacja ta była jedną z pierwszych, jakie pokazano w 1997 roku, gdy Duke Nukem Forever działał jeszcze w oparciu o silnik Quake 2. Możemy więc na własne oczy zobaczyć, jakim zmianom uległa grafika niedoszłej produkcji 3D Realms w ciągu tych 12 lat.
Zabawne (lub smutne, zależy kogo spytać) jest to, że od kiedy zaprzestano prac nad tym tytułem obejrzeliśmy więcej pochodzących z niego materiałów niż w ciągu całego procesu produkcyjnego.