autor: Artur Falkowski
Wyniki raportu dotyczącego zapatrywań graczy na konsole nowej generacji
Firma analityczna NPD Group opublikowała raport dotyczący tego, w jaki sposób gracze patrzą na konsole nowej generacji, czego od nich oczekują i co najprędzej skłoni ich do zakupu kolejnego urządzenia do gier.
Firma analityczna NPD Group opublikowała raport dotyczący tego, w jaki sposób gracze patrzą na konsole nowej generacji, czego od nich oczekują i co najprędzej skłoni ich do zakupu kolejnego urządzenia do gier.
Dane do badań zostały zebrane online za pomocą ankiety wysłanej emailem do 16 670 osób w wieku pomiędzy sześć a czterdzieści cztery lata. Przeprowadzono je pomiędzy jedenastym a dwudziestym ósmym lipca.
Według informacji zawartych w raporcie, największą wagę gracze przykładają do gier przeznaczonych na daną platformę sprzętową. Osiemdziesiąt siedem procent wskazało na to, jako na główny powód zakupu określonej konsoli. Na drugim miejscu znalazła się wsteczna kompatybilność z grami poprzedniej generacji. Sześćdziesiąt osiem procent ankietowanych przyznało, że jest to dla nich bardzo istotna cecha.
Cena, wbrew pozorom, nie ma aż takiego wpływu na to, czy daną konsolę gracze kupią, czy nie. Przede wszystkim liczą się gry, a jeżeli te okażą się dobre, to fani skłonni są zapłacić nawet większą kwotę.
Firma NPD wykazała również, że doświadczeni gracze zwracają uwagę na to, czy dana konsola ma bezprzewodowe kontrolery, tryb online i możliwość wykorzystania Wi-Fi. Siedemdziesiąt dziewięć procent spośród nich jest zainteresowanych kupnem konsoli Wii, a siedemdziesiąt PlayStation 3. Ci, którzy planują zakupić tylko jedną nową konsolę, w sześćdziesięciu dwóch procentach przypadków zdecydują się na nabycie stworzonego przez Sony urządzenia.
Gracze, sklasyfikowani przez NPD jako „mniej znaczący” i „wolący konsole przenośne” również wykazują zainteresowanie nowymi konsolami. Ponad czterdzieści procent spośród nich wyraziło chęć zakupu PS3 i Wii.