autor: Artur Falkowski
Wyniki badań: miłośnicy gier MMO mają większe szanse na sukces w biznesie
W ostatnim czasie dużo się mówi o negatywnych skutkach gier MMO, przedstawiając je jako uzależniających pożeraczy czasu i złodziei prawdziwego życia. Jak się jednak okazuje, zapaleni gracze w tego typu produkcje być może w przyszłości będą bardzo chętnie przyjmowani na stanowiska kierownicze w dużych korporacjach.
W ostatnim czasie dużo się mówi o negatywnych skutkach gier MMO, przedstawiając je jako uzależniających pożeraczy czasu i złodziei prawdziwego życia. Jak się jednak okazuje, fani tego typu produkcji być może w przyszłości będą bardzo chętnie przyjmowani na stanowiska kierownicze w dużych korporacjach.
Na to przynajmniej wskazują wyniki badań przeprowadzonych przez firmę IBM oraz dewelopera Seriosity. Wynika z niech, że zapaleni miłośnicy gier MMO charakteryzują się „biegłą umiejętnością współpracy, samozorganizowania, podejmowania ryzyka i pozyskiwania kontaktów, a także otwartością i elastycznością w komunikacji”.
„Badanie udowadnia, że gry online stanowią źródło wartościowego doświadczenia potrzebnego do odniesienia sukcesu w biznesie” – powiedział szef Seriosity, Ken Ross.
W oparciu o wyniki badania, IBM i Seriosity zachęcają przedsiębiorstwa do wdrożenia w struktury organizacyjne niektórych aspektów MMORPG, które poprawią wyniki pracowników. Jako przykłady podawane jest wprowadzenie systemów motywacyjnych opartych na nagradzaniu za poszczególne osiągnięcia, wirtualna ekonomia, a także przekształcenia wewnętrznej komunikacji w firmie na wzór systemów funkcjonujących w MMO.
„Odkryliśmy, że sukces danej osoby jako lidera biznesu może zależeć od jej umiejętności jako gracza” – powiedział Jim Spohrer z IBM.