autor: Artur Falkowski
Wyniki badań: konsole w 45 milionach amerykańskich domów
Nielsen Media Research – firma zajmująca się analizą rynku medialnego – opublikowała raport pod znaczącym tytułem „Państwo konsoli”. Dotyczy on posiadania i wykorzystania przez Amerykanów wszelkiego rodzaju konsol do gier. Warto zapoznać się z co bardziej ciekawymi wynikami badań.
Nielsen Media Research – firma zajmująca się analizą rynku medialnego – opublikowała raport pod znaczącym tytułem „Państwo konsoli”. Dotyczy on posiadania i wykorzystania przez Amerykanów wszelkiego rodzaju konsol do gier. Warto zapoznać się z co bardziej ciekawymi wynikami badań:
- W 45,7 milionów amerykańskich domów znajduje się co najmniej jedna konsola. Dla porównania pod koniec 2004 roku ich liczba wynosiła 38,6 milionów.
- 148,4 milionów Amerykanów ma dostęp do konsoli w swoim domu, z czego 93,3 miliona użyło jej choć raz w czwartym kwartale 2006 roku.
- 2/3 mężczyzn w wieku 18-34 lat ma w swoim domu dostęp do konsoli. Jeśli chodzi o chłopców w wieku 12-17 lat, wskaźnik ten wzrasta do 80%.
- W każdej dowolnej minucie na konsoli gra 1,6 miliona Amerykanów.
- W 4,4 miliona domów znajduje się konsola podłączona do Internetu (tutaj zebrane dane nie uwzględniały posiadaczy PlayStation 3 i Wii).
Badania dotyczyły tych domów, w których znajduje się telewizor (jest ich 111,4 milionów).
„Konsole stały się ważnymi graczami w bitwie o miejsce w domowych salonach” – powiedział Jeff Herrmann, przedstawiciel Nielsen Media Research – „W domach w całym kraju konsole z sukcesem rywalizują o czas i uwagę konsumentów, nie tylko jako sprzęt do grania, ale również jako multimedialne centra, które dostarczają wysokiej jakości cyfrowych filmów i telewizji”.
Pełen tekst raportu w formie dokumentu PDF znaleźć można pod tym adresem.