autor: Artur Falkowski
Wykorzystanie gier w edukacji - podręcznik dla nauczycieli
Gry wideo stały się medium na tyle popularnym, że można już myśleć o zastosowaniu ich w szkolnych programach nauczania. Stanowią bowiem płaszczyznę, po której z łatwością porusza się współczesna młodzież i mogą być wykorzystane do nawiązania dialogu i przedstawienia koncepcji znanych ze świata rzeczywistego. Dlatego też zaczynają powstawać podręczniki dla nauczycieli, ukazujące sposoby wykorzystania gier w nauczaniu.
Gry wideo stały się medium na tyle popularnym, że można już myśleć o zastosowaniu ich w szkolnych programach nauczania. Stanowią bowiem płaszczyznę, po której z łatwością porusza się współczesna młodzież i mogą być wykorzystane do nawiązania dialogu i przedstawienia koncepcji znanych ze świata rzeczywistego. Dlatego też zaczynają powstawać podręczniki dla nauczycieli, ukazujące sposoby wykorzystania gier w nauczaniu.
Jednym z nich jest wydana właśnie książka Davida Hutchisona, „Playing to Learn: Video Games in Classroom”. Na 256 stronach zawarto 100 propozycji użycia gier do nauki języka, plastyki, muzyki, matematyki, historii, wiedzy o społeczeństwie, informatyki, biznesu i innych. Co ciekawe, autor nie namawia do używania gier edukacyjnych, lecz zachęca do odwoływania się do znanych uczniom produkcji i wykorzystywania ich w trakcie lekcji.
Wśród wymienionych propozycji znajdziemy między innymi dyskusję na temat etyki i moralności w grze Bully (Canis Canem Edit), analizę rankingów sprzedaży gier, wymyślenie własnego scenariusza gry przygodowej, porównywane zapowiedzi twórców z recenzjami już wydanej gry mające na celu odróżnienie reklamy od rzeczywistości, omówienie tematyki uzależnienia od MMO oraz wiele, wiele innych.
Krótki opis wszystkich proponowanych przez autora sposobów wykorzystania gier w nauczaniu znaleźć można na oficjalnej stronie książki.