Wydawca gry o holocauście zaprzecza plotkom o blokadzie jej premiery
Dzisiejszy dzień upłynął pod znakiem obniżki europejskiej ceny konsoli Xbox 360. Interesującą informacją, a już na pewno mocno kontrowersyjną, była jednak także wiadomość o rzekomym zablokowaniu amerykańskiej i europejskiej premiery gry Imagination Is the Only Escape przez Nintendo. Miałoby do tego dojść z uwagi na fakt wykorzystania w niej tematyki nazistowskiej i związanej z holocaustem.
Dzisiejszy dzień upłynął pod znakiem obniżki europejskiej ceny konsoli Xbox 360. Interesującą informacją, a już na pewno mocno kontrowersyjną, była jednak także wiadomość o rzekomym zablokowaniu przez Nintendo amerykańskiej i europejskiej premiery gry Imagination Is the Only Escape, o czym poinformował jako pierwszy dziennik New York Times. Miałoby do tego dojść z uwagi na fakt wykorzystania w niej tematyki nazistowskiej i związanej z holocaustem. Okazuje się jednak, że nic takiego nie miało miejsca.
Poinformował o tym wydawca gry, firma Alton8. W oficjalnym oświadczeniu możemy przeczytać, że „Imagination Is the Only Escape znajduje się obecnie w bardzo wczesnej fazie produkcji i nikt nawet nie myśli o tym, by blokować jej wydanie na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych ”. Potwierdza to m.in. fakt, że gra nie ma jeszcze wyznaczonego choćby przybliżonego okresu debiutu. Mówi się jedynie o końcu roku bieżącego lub początku przyszłego. Co więcej, wydawca nie toczył żadnych rozmów z Nintendo, których efektem mogłoby być zablokowanie premiery gry.
„Twórca Imagination, Luc Bernard, pracuje obecnie nad koncepcją gry, przygotowuje kolejne grafiki i od czasu do czasu przedstawia swoje pomysły. Każdy kreatywny autor, z którym współpracujemy, może liczyć na nasze wsparcie ”, oznajmił rzecznik Alton 8.
Swoich idei i pomysłów broni także sam Luc Bernard. W rozmowie z redaktorami serwisu oznajmia: „Imagination Is the Only Escape powstaje, by edukować dzieci, uczyć je czym jest rasizm i co zrobić, by w pełni świadomie podchodzić do tej kwestii. W grze nie znajdziemy scen przepełnionych agresją. Dolny ekran pokazuje z kolei prawdziwe fakty, które możemy znaleźć choćby w książkach historycznych ”.
Aby wzmocnić swoje słowa Bernard odwołał się m.in. do gatunku wojennych strzelanin utrzymanych w realiach II wojny światowej. „Nienawidzę tego typu gier. Uważam, że są chore i odrażające. Wojna to nie jest gra. Właśnie z tego powodu tworzę Imagination Is the Only Escape – chcę pokazać dzieciakom co tak naprawdę stało się w trakcie II WŚ ”. Następnie kontynuował: „Dlaczego gra w rodzaju Manhunta, będąca symulacją zabójcy, jest dopuszczana do sprzedaży, a program z rodzaju Imagination Is the Only Escape miałby zostać zablokowany? Naprawdę tego nie rozumiem ”.
Imagination Is the Only Escape będzie platformówką, opowiadająca historię chłopca żyjącego we wschodniej Francji w czasie II Wojny Światowej, który ucieczki od otaczających go okropieństw będzie szukać w fantastycznym i wyimaginowanym świecie. Jak zapewnia Bernard, jego najnowsza produkcja nie zostanie wydana dopóki nie zostanie ukończona w 100%. Co ciekawe, sporą część zysków z jej sprzedaży planuje przeznaczyć dla najbiedniejszy mieszkańców sudańskiego regionu Darfur. „Nie zamierzam zarabiać pieniędzy poprzez wzbudzanie kontrowersji. Chcę jedynie pokazać, że gry komputerowe nie są wyłącznie bezmyślną rozrywką ”.