autor: Artur Falkowski
Wydana przez Capcom książka wprowadzi japońskie dzieci w świat gier
O tym, że gry stały się częścią współczesnej kultury, nie trzeba chyba przekonywać osób odwiedzających nasz serwis. Nie jest również tajemnicą, że Japonia to kraj, w którym granie jest na porządku dziennym i nikt nikogo nie potępia za ten rodzaj rozrywki. W dodatku jak się okazuje, mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni już od małego przyzwyczajeni są do tego rodzaju myślenia. Świadczyć o tym może choćby wydana ostatnio przez Capcom książka wprowadzająca dzieci w świat elektronicznej rozrywki.
O tym, że gry stały się częścią współczesnej kultury, nie trzeba chyba przekonywać osób odwiedzających nasz serwis. Nie jest również tajemnicą, że Japonia to kraj, w którym granie jest na porządku dziennym i nikt nikogo nie potępia za ten rodzaj rozrywki. W dodatku jak się okazuje, mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni już od małego przyzwyczajeni są do tego rodzaju myślenia. Świadczyć o tym może choćby wydana ostatnio przez Capcom książka wprowadzająca dzieci w świat elektronicznej rozrywki.
Oczywiście zgodnie z japońską tradycją publikacja przyjęła formę mangi. Zatytułowana „Sekrety gier wideo” książeczka trafiła do sklepów w ramach polecanej przez pedagogów serii edukacyjnej zapoznającej dzieci z różnymi aspektami otaczającego je świata. Młodzi Japończycy mogą z niej dowiedzieć się nie tylko czym są gry wideo, ale również poznać proces ich powstawania, nauczyć się o zawodach z nimi związanych, a także przeczytać podane w przystępnej formie informacje o skutkach grania.
Poza sprzedażą detaliczną, książka trafi również do dwudziestu czterech tysięcy szkół podstawowych oraz dwóch tysięcy siedmiuset bibliotek. Oznacza to, że mnóstwo dzieci będzie miało do niej dostęp.