autor: Michał Harat
Wyczekiwana survivalowa gra science fiction z otwartym światem odkrywa swoje sekrety. Reżyser Dune: Awakening wyjaśnił, dlaczego na premierę nie będzie Fremenów
W sieci pojawił się 30-minutowy gameplay z survivalowego MMO osadzonego w świecie Diuny. Studio Funcom zaprezentowało na nim cały wachlarz aktywności, jakie czekają nas w Dune: Awakening.
Zaprezentowano nowy, 30-minutowy gameplay z bety Dune: Awakening – survivalowego MMO w świecie osadzonym w uniwersum Franka Herberta. Materiał ukazuje kilka świeżych cutscenek, eksplorację (nawet latanie ornitopterem), walkę oraz niektóre mechaniki przetrwania (w tym także budowanie i crafting). Dziennikarze, którzy mieli okazję spędzić kilka godzin z obecną wersją gry (via PCGamer i VGC), podkreślają autentyczność ukazanego świata i wierne odwzorowanie atmosfery filmów Denisa Villeneuve’a.
Oglądając poniższe wideo, faktycznie można odnieść takie wrażenie. Szczególnie wtedy, gdy na dalszym planie unoszą się kłęby piasku, sugerujące obecność wielkiego czerwia.
Dune: Awakening – podstawowe informacje
Dla przypomnienia: akcja Dune: Awakening osadzona zostanie w alternatywnej wersji wydarzeń – w tym świecie Paul Atryda nigdy się nie urodził, a Lady Jessica, zgodnie z wolą Bene Gesserit, wydała na świat córkę. W efekcie wojna między Atrydami i Harkonnenami trwa, a Arrakis pozostaje areną brutalnej walki o władzę. Kluczową rolę przestają też odgrywać Fremeni, choć to oni byli jednym z powodów powstania tej alternatywnej fabuły.
Bark Fremenów w grze – przynajmniej na razie – oraz fakt, że studio musiało ingerować w oryginalną historię Diuny, wyjaśnił reżyser Dune: Awakening, Joel Bylos, w rozmowie z serwisem VGC:
Powodem powstania alternatywnej linii czasu i tego, że nie mogliśmy pokazać Fremenów, a przynajmniej mieć ich na premierę, było to, że pierwotnie planowaliśmy wypuścić grę przed debiutem drugiego filmu. […] A Villeneuve nie miał jeszcze w pełni opracowanej wizji Fremenów z części drugiej, gdy zaczęliśmy o tym rozmawiać. […] Nałożono na nas więc ograniczenie w stylu: „Chcemy pokazać Fremenów w drugim filmie, więc nie możecie ich dodać do gry na premierę. Możecie to zrobić w ramach aktualizacji po debiucie drugiego filmu”.
Odstępstw od kanonu ma być więcej, ale – jak podkreślają twórcy – zawsze będą one miały swoje logiczne wytłumaczenie. Dobrym przykładem wydaje się zaprezentowana na nagraniu broń palna, której w książkowej Diunie byśmy raczej nie uświadczyli (ze względu na niemal niezniszczalne tarcze).
Co warto zaznaczyć – mimo swobody twórczej studio Funcom ściśle współpracowało z Brianem Herbertem, synem autora Diuny, oraz zespołem filmowym Villeneuve’a. Zespół ma także całkiem spore doświadczenie w tworzeniu survivalowych światów – jego Conan Exiles swego czasu sprzedawał się jak świeże bułeczki.
Należy też przypomnieć, że Dune: Awakening otrzyma polską kinową lokalizację (w formie napisów).