autor: Zuzanna Domeradzka
Współtwórca Assassin’s Creed łączy siły z autorem powieści ze świata Warhammera. Efekt to prześliczne Tales from the Mabinogion, inspirowane mitami Walii i malarstwem Van Gogha i Moneta
Były pracownik Ubisoftu zapowiedział grę opartą na walijskiej mitologii. Tales from the Mabinogion charakteryzuje się śliczną grafiką i udźwiękowieniem w języku walisjkim.
Stevan Anastasoff to doświadczony deweloper, który przez kilkanaście lat pracował we francuskiej firmie Ubisoft. Był on odpowiedzialny za takie gry, jak Watch Dogs, For Honor, Hyper Scape, Assassin’s Creed: Syndicate czy Assassin’s Creed: Origins. Mężczyzna pracował również przy Warhammer Online i był przez chwilę częścią studia Eidos Montreal, ale ostatecznie zrezygnował z współpracy z dużymi korporacjami na rzecz samodzielnego rozwoju. Aktualnie w pojedynkę tworzy on zapowiadający się obiecująco projekt.
Charakterystyczne elementy Tales from the Mabinogion
Deweloper ujawnił dziś swoją grę o tytule Tales from the Mabinogion. Charakteryzuje się ona przede wszystkim piękną oprawą graficzną, która to inspirowana jest dziełami takich artystów, jak Van Gogh, Claude Monet czy Erin Hanson. To, jak będzie wyglądać sama produkcja, możecie zobaczyć na pierwszym zwiastunie (poniżej).
Bardzo interesującym zabiegiem, na jaki zdecydował się twórca gry, jest język walijski. W Tales from the Mabinogion usłyszymy wyłącznie głos Phila Rowe’a nagrany właśnie w charakterystycznym dla zachodniej części Wielkiej Brytanii języku. Napisy będą też dostępne po angielsku i francusku.
O czym dokładnie jest gra?
Tak jak wskazuje sam tytuł, fabuła gry ma opierać się na średniowiecznych walijskich opowieściach, znanych jako Mabinogion. Produkcja Anastasoffa skupi się konkretnie na władcy Dyfedu, Pryderim. Jest on bohaterem kilku walijskich legend, natomiast jako protagonista Tales from the Mabinogion będzie musiał odkryć tajemnicę przeklętej mgły, która opanowała Dyfed za sprawą zaklęcia mściwego czarnoksiężnika.
Warto w tym momencie zaznaczyć, że Stevan Anastasoff współpracuje z Gavinem Thorpem – bestsellerowym autorem New York Times, odpowiedzialnym za wiele dzieł z uniwersum Warhammera, w tym za cykl Path of the Eldar. Thorpe pomaga właśnie przy fabule produkcji.
Jeśli zaś chodzi o samą rozgrywkę Tales from the Mabinogion, to w dużej mierze będzie ona skupiona wokół eksploracji rozległych lasów, gór i wybrzeży Walii. Głównym zadaniem gracza jest podążanie śladami bestii z Annwn oraz walka o przetrwanie z napotkanymi w dzikich obszarach stworzeniami.
Niestety nie wiemy, kiedy Tales from the Mabinogion zadebiutuje na rynku. Jak na razie tworzona jest jedynie wersja gry na Steam.