Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 marca 2013, 11:50

autor: Adrian Werner

Worlds of Magic - pierwsze screeny z polskiego spadkobiercy Master of Magic

Rodzime studio Wastelands Interactive wypuściło pierwsze screeny z turowej strategii fantasy Worlds of Magic. Gra zapowiadana jest jako duchowy spadkobierca legendarnego Master of Magic.

Worlds of Magic to najbardziej ambitny projekt w historii Wastelands Interactive. - Worlds of Magic - pierwsze screeny z polskiego spadkobiercy Master of Magic - wiadomość - 2013-03-28
Worlds of Magic to najbardziej ambitny projekt w historii Wastelands Interactive.

W lutym polskie studio Wastelands Interactive zapowiedziało turową strategię fantasy Worlds of Magic. Ambicją autorów jest stworzenie godnego spadkobiercy kultowego Master of Magic, czyli gry, którą wiele osób wciąż uważa za szczytowe osiągnięcie w tym gatunku. Przy ujawnieniu projektu twórcy podzielili się masą informacji, ale zabrakło wtedy ilustrujących je screenów. Teraz uległo to zmianie. Wystartowała również oficjalna strona.

  1. Worlds of Magic – strona oficjalna gry

Analizując pierwsze screeny należy pamiętać, że pochodzą one z bardzo wczesnej wersji. Projekt nie osiągnął jeszcze nawet fazy alfa. Tym samym wiele rzeczy ulegnie w przyszłości zmianie. Worlds of Magic powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Niestety, obecnie autorzy nie są w stanie podać nawet przybliżonej daty premiery.

Rozgrywka toczyć się będzie w systemie turowym.

Worlds of Magic będzie klasyczną strategią 4X, w której mapy świata generowane będą losowo. Naszym zadaniem ma być rozwój własnego imperium i podporządkowywanie sobie innych narodów. W tym celu będziemy wznosili miasta, wydobywali surowce, zajmowali się dyplomacją i prowadzili wojny. Mechanika rozgrywki oparta zostanie na systemie D20. Jest to zestaw zasad, które powstały z myślą o trzeciej edycji stołowej gry fabularnej Dungeon & Dragons. Większość z nich została potem za darmo udostępniona innym firmom w ramach OGL (Open Gaming Licence). D20 zostało przetestowane przez miliony graczy na świecie, co powinno zagwarantować Worlds of Magic doskonałe zbalansowanie rozgrywki.

Gra położy duży nacisk na system magiczny, który zostanie podzielony na dwanaście dziedzin. Każda z nich posiadać ma pokaźny zestaw czarów, ale prawdziwa zabawa zacznie się dopiero, gdy zaczniemy je łączyć. Umożliwi nam to tworzenie nowych, znacznie potężniejszych zaklęć. Magia pozwoli m.in. przywoływać posłuszne naszym rozkazom potwory, sprowadzać na wrogów katastrofy oraz rzucać klątwy na miasta.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej