Worlds of Magic - pierwsze screeny z polskiego spadkobiercy Master of Magic
Rodzime studio Wastelands Interactive wypuściło pierwsze screeny z turowej strategii fantasy Worlds of Magic. Gra zapowiadana jest jako duchowy spadkobierca legendarnego Master of Magic.
W lutym polskie studio Wastelands Interactive zapowiedziało turową strategię fantasy Worlds of Magic. Ambicją autorów jest stworzenie godnego spadkobiercy kultowego Master of Magic, czyli gry, którą wiele osób wciąż uważa za szczytowe osiągnięcie w tym gatunku. Przy ujawnieniu projektu twórcy podzielili się masą informacji, ale zabrakło wtedy ilustrujących je screenów. Teraz uległo to zmianie. Wystartowała również oficjalna strona.
Analizując pierwsze screeny należy pamiętać, że pochodzą one z bardzo wczesnej wersji. Projekt nie osiągnął jeszcze nawet fazy alfa. Tym samym wiele rzeczy ulegnie w przyszłości zmianie. Worlds of Magic powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Niestety, obecnie autorzy nie są w stanie podać nawet przybliżonej daty premiery.
Worlds of Magic będzie klasyczną strategią 4X, w której mapy świata generowane będą losowo. Naszym zadaniem ma być rozwój własnego imperium i podporządkowywanie sobie innych narodów. W tym celu będziemy wznosili miasta, wydobywali surowce, zajmowali się dyplomacją i prowadzili wojny. Mechanika rozgrywki oparta zostanie na systemie D20. Jest to zestaw zasad, które powstały z myślą o trzeciej edycji stołowej gry fabularnej Dungeon & Dragons. Większość z nich została potem za darmo udostępniona innym firmom w ramach OGL (Open Gaming Licence). D20 zostało przetestowane przez miliony graczy na świecie, co powinno zagwarantować Worlds of Magic doskonałe zbalansowanie rozgrywki.
Gra położy duży nacisk na system magiczny, który zostanie podzielony na dwanaście dziedzin. Każda z nich posiadać ma pokaźny zestaw czarów, ale prawdziwa zabawa zacznie się dopiero, gdy zaczniemy je łączyć. Umożliwi nam to tworzenie nowych, znacznie potężniejszych zaklęć. Magia pozwoli m.in. przywoływać posłuszne naszym rozkazom potwory, sprowadzać na wrogów katastrofy oraz rzucać klątwy na miasta.