autor: Michał Markocki
World Cyber Games współpracuje z Philips Electronics
Michael Arzt, wiceprezes i główny menedżer International Cyber Marketing USA ogłosił podpisanie umowy o wszechstronnej współpracy pomiędzy World Cyber Games (WCG) a działem Gaming & Peripherals koncernu Philips Electronics. Jako „oficjalny partner globalny” na nadchodzące 3 lata Philips będzie dostarczał sprzęt technologii amBX na wybrane imprezy w ramach WCG. Natomiast WCG dołączy do programu zawodów nową konkurencję - Philips amBX Cup Challenge oraz dokona instalacji urządzeń amBX przy wybranych stanowiskach.
Michael Arzt, wiceprezes i główny menedżer International Cyber Marketing USA ogłosił podpisanie umowy o wszechstronnej współpracy pomiędzy World Cyber Games (WCG) a działem Gaming & Peripherals koncernu Philips Electronics. Jako „oficjalny partner globalny” na nadchodzące 3 lata Philips będzie dostarczał sprzęt technologii amBX na wybrane imprezy w ramach WCG. Natomiast WCG dołączy do programu zawodów nową konkurencję- Philips amBX Cup Challenge oraz dokona instalacji urządzeń amBX przy wybranych stanowiskach.
Technologia amBX może na zawsze zmienić sposób postrzegania gier na PC. Specjalny sprzęt peryferyjny podłączony przez USB umożliwi stymulację zmysłów podczas gry: gracz będzie odczuwał zmiany oświetlenia, słyszał świst przelatujących blisko kul, będzie w stanie rozpoznać odległość wybuchu po odgłosie eksplozji, a nawet poczuje wiatr wiejący w twarz. Rzecz jasna gra musi być napisana pod tą technologię. Do tej pory zaimplementowano ją w demo Supreme Commander, a w dalszej kolejności są Broken Sword: The Angel of Death i Second Life, o czym skrzętnie informowaliśmy. Podczas WCG będą użyte urządzenia generujące efekty dźwiękowe, świetlne i wibracje. Zwycięzcą konkurencji Philips amBX Cup Challenge zostanie ten, kto najlepiej poradzi sobie w nowym środowisku. Wykorzystanie urządzeń peryferyjnych amBX do gier komputerowych określono mianem Ambient Gaming Enviroment Systems.
Firma International Cyber Marketing USA, której prezesem jest Hyoung Seok Kim, jest organizatorem World Cyber Games, najbardziej rozpoznawalnej imprezy w świecie cyber-sportu. Mistrzostwa świata komputerowych graczy są rozgrywane od 2000 roku. W ubiegłym roku we wszystkich formach zawodów wzięło udział 1,3 mln osób, zaś Wielki Finał w Monza we Włoszech obejrzało dzięki transmisji satelitarnej 24 mln widzów.
Wobec powyższych faktów nikt nie powinien mieć wątpliwości, jak istotnym elementem światowego rynku, a nawet kultury są gry komputerowe. Powaga i troska, z jaką podchodzą do tej dziedziny działalności globalni potentaci, jak np. Philips Electronics świadczą o tym dobitnie.