autor: Artur Falkowski
Włoskie sklepy pospieszyły się z premierą PS3
Zazwyczaj podczas premiery danej konsoli dochodzi do ciekawych sytuacji, o których przez kilka dni mówią branżowe media. Z pewnością nie inaczej będzie z europejskim debiutem PS3. Jedną z takich informacji jest fakt, że nowe konsole Sony już od wczoraj są dostępne w sprzedaży na terenie Włoch.
Zazwyczaj podczas premiery danej konsoli dochodzi do ciekawych sytuacji, o których przez kilka dni mówią branżowe media. Z pewnością nie inaczej będzie z europejskim debiutem PS3. Jedną z takich informacji jest fakt, że nowe konsole Sony już od wczoraj są dostępne w sprzedaży na terenie Włoch.
Wszystko zaczęło się niewinnie. Mała sieć handlowa Darty postanowiła sprzedać konsole, które już dotarły do jej magazynów i czekały na premierę. Wiedząc o dużej rzeszy fanów ze zniecierpliwieniem obgryzających paznokcie w oczekiwaniu na piątek, kiedy to w ich ręce trafi upragnione urządzenia, sieć postanowiła rozreklamować się w prasie. Kiedy ukazały się gazety z informacją o tym, że PS3 będzie można nabyć już w środę od godziny 19, nie trzeba było długo czekać na odpowiedź innych sprzedawców. Szybką decyzję podjęła duża sieć handlowa Media World wystawiając konsole na sprzedaż już o 9 rano, w ten sposób ubiegając Darty.
Swoją chęć złamania ustalonej przez Sony daty premiery wyjawiła również kolejna firma – GameStop. Jej przedstawiciele przyznali, że nie jest to typowa praktyka ich sklepów, ale skoro urządzenie, na które jest duży popyt zaczęło być sprzedawanie wcześniej, sami będą zmuszeni podjąć działania, które nie pozwolą pozostać im w tyle za konkurencją. Tak rozpoczął się efekt domina. Doszło do dziwnej sytuacji, w której inni sprzedawcy ogłaszają, że rozpoczną wcześniej sprzedaż PS3, pomimo, że same konsole do nich jeszcze nie dotarły.
Sony nie ukrywa swego niezadowolenia z faktu złamania daty premiery i umożliwienia nabywania urządzenia przed ustalonym terminem. Według wypowiedzi przedstawicieli producenta PS3, firma aktualnie zastanawia się nad konsekwencjami, jakie wyciągnie wobec sklepów, które pospieszyły się ze sprzedażą.