autor: Radosław Grabowski
Wiemy coraz więcej na temat nowej gry z serii Alone in the Dark
Najnowsza odsłona słynnego cyklu o nazwie Alone in the Dark przygotowywana jest obecnie na zlecenie korporacji Atari przez francuską firmę Eden Studios. Ta przygodowa gra akcji powstaje z myślą o komputerach osobistych klasy PC oraz o konsoli Xbox 360. Dziś chcielibyśmy przedstawić Szanownym Czytelnikom garść świeżych informacji tekstowo-graficznych na niniejszy temat.
Najnowsza odsłona słynnego cyklu o nazwie Alone in the Dark przygotowywana jest obecnie na zlecenie korporacji Atari przez francuską firmę Eden Studios. Ta przygodowa gra akcji powstaje z myślą o komputerach osobistych klasy PC oraz o konsoli Xbox 360. Dziś chcielibyśmy przedstawić Szanownym Czytelnikom garść świeżych informacji tekstowo-graficznych na niniejszy temat.
Zatem w roli głównego bohatera znów wystąpi Edward Carnby, czyli prywatny detektyw, specjalizujący się w prowadzeniu dochodzeń, zahaczających o tematykę paranormalną. Tym razem protagonista trafi do nowojorskiego Central Parku, aby odkryć tajemnicę życia po śmierci. Developerzy przygotują mnóstwo napawających grozą lokacji, wśród których znajdą się m.in. spowite mrokiem zagajniki, ścieżki spacerowe pomiędzy klatkami ogrodu zoologicznego oraz wnętrza okolicznych budynków (teatr, restauracja etc.). Naturalnie na eksplorowanym przez nas terenie spotkamy bohaterów niezależnych, reprezentujących rozmaite grupy społeczne. Rozmowa z postaciami pozwoli oczywiście na poznanie szeregu sekretów, skrywanych przez warstwę fabularną.
W odróżnieniu od poprzednich części AitD w omawianym produkcie na pierwszy plan wysuną się elementy akcji. Mowa tu głównie o walce (zarówno na dystans, jak i w zwarciu) z hordami przerażających monstrów oraz o unikaniu pułapek i innych nieprzyjemnych niespodzianek. Rzecz jasna pojawią się też zagadki logiczne i sytuacje, w których konieczne będzie bezszelestne skradanie się w cieniu. Warto zauważyć, że autorzy postanowili zorganizować zabawę w sposób, przypominający telewizyjny serial. Scenariusz podzielony zostanie więc na liczne epizody (ukończenie każdego wymagać ma poświęcenia raczej minut, niźli godzin), połączone nastrojowymi sekwencjami przerywnikowymi. Co ciekawe w momencie ładowania zapisanego uprzednio stanu gry ukaże się scenka, prezentująca skrót wszystkich wcześniejszych wydarzeń. Całości dopełni wysokiej jakości trójwymiarowa oprawa wizualna (m.in. realistycznie padające światło) oraz system fizyczny, bazujący na technologii Havok trzeciej generacji.