autor: Artur Falkowski
Większa popularność Xbox Live za sprawą Gears of War
W ostatnim miesiącu wykorzystanie usługi Xbox Live wzrosło o 80 procent, jak donosi Sandvine Incorporated, firma dostarczająca rozwiązania dla internetowych providerów. Związane jest to z wprowadzeniem na rynek nowych gier na Xboxa 360, wśród których znalazła się długo wyczekiwana produkcja, Gears of War.
W ostatnim miesiącu wykorzystanie usługi Xbox Live wzrosło o 80 procent, jak donosi Sandvine Incorporated, firma dostarczająca rozwiązania dla internetowych providerów. Związane jest to z wprowadzeniem na rynek nowych gier na Xboxa 360, wśród których znalazła się długo wyczekiwana produkcja, Gears of War.
Skok w wykorzystaniu szerokopasmowych łączy nastąpił krótko po siódmym listopada, kiedy to gra trafiła do amerykańskich sklepów.
„Wpływ, jaki Gears of War i inne gry wywarły na sieci internetowej, wskazuje, że rozgrywki sieciowe to nie tylko chwilowa moda” – powiedział Dave Daputo, szef Sandvine Incorporated.
Podobny efekt na Xbox Live odniosła jedynie premiera gry Halo 2, która odbyła się w 2004 roku. Warto zauważyć, że do niedawna ten tytuł wciąż zajmował pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych rozgrywek na XBL. Został zdetronizowany dopiero przez wspomnianą już produkcję, Gears of War.