Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka z dubbingiem? Gothic-Bot może pomóc
Osoby prowadzące kanał Gothic-Bot w serwisie YouTube przygotowały krótki materiał wideo prezentujący jedną ze scen z modyfikacji Pożegnania Białego Wilka do gry Wiedźmin 2 z podłożonymi głosami. Dubbing wykonano za pomocą syntezatora, który dzięki AI jest w stanie naśladować głosy aktorów z oryginalnej gry.
- Powstała mała próbka dubbingu do modyfikacji Pożegnanie Białego Wilka do gry Wiedźmin 2.
- Stworzono go za pomocą syntezatora mowy, wykorzystującego AI naśladujące głosy aktorów z oryginalnej gry.
- Niestety, jak na razie nie ma planów stworzenia pełnego udźwiękowienia projektu.
Pożegnanie Białego Wilka, czyli ambitna modyfikacja do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, stanowiąca swoisty epilog komputerowych przygód Geralta, doczekało się oficjalnej premiery pod koniec października ubiegłego roku. Projekt ten, który opracowywano przez przeszło cztery lata, cieszy się sporo popularnością – ze strony Mod DB pobrano go przeszło 16,5 tysiąca razy. Zbiera on także bardzo pozytywne opinie. Niestety, posiada pewien ubytek – wszystkie dialogi są w nim nieme. Jak jednak mogłyby one brzmieć, gdyby czytali je aktorzy z oryginalnej gry? Małą próbkę tego przygotowały osoby prowadzące kanał Gothic-Bot. Możecie ją zobaczyć poniżej.
Jak udało się uzyskać taki efekt? Wszystko dzięki syntezatorowi, który za pomocą AI jest w stanie naśladować głosy różnych aktorów. Z wykorzystaniem tego narzędzia powstają między innymi różne humorystyczne materiały z cyklu gier Gothic, umieszczane później na kanale Gothic-Bot. Wśród nich możemy wymienić swoisty remake kultowego w niektórych kręgach cyklu Gothic: Prawdziwa historia.
Należy zaznaczyć, że powyższy film z Pożegnanie Białego Wilka stanowi jedynie próbkę. Jego twórcy podkreślają, że ani oni, ani ekipa odpowiedzialna za tę modyfikację do Wiedźmina 2, nie planują na razie stworzenia pełnego udźwiękowienia projektu. Wszystko może się jednak zmienić, gdy narzędzie zostanie udoskonalone - zostaną dodane emocje itp. Jeśli chcecie wesprzeć finansowo ów rozwój, możecie to zrobić za pośrednictwem serwisu Patronite.
Syntezatory wykorzystujące AI naśladujące głosy aktorów z oryginalnych gier mogą okazać się zbawieniem dla twórców modyfikacji chcących, by ich projekty były jak najbliższe grom, na których są budowane. Ich potencjał pokazuje nie tylko opisywany w niniejszym tekście materiał z Pożegnania Białego Wilka, ale również chociażby fanowski zwiastun The Elder Scrolls V: Skyrim, który bardziej szczegółowo prezentowaliśmy w tym miejscu. Jednak zapewne minie jeszcze trochę czasu, zanim doczekają się one odpowiedniego dopracowania i staną się standardem (o ile rzecz jasna w ogóle tak się stanie).