Widzowie mają już dość platform streamingowych? W 2024 roku Amerykanie wydali na nie aż o 23% mniej; mówią o „zmęczeniu streamingiem”
Amerykanie wydają się zmęczeni wielością platform streamingowych, a to przekłada się na ich wydatki na dostęp do filmów i seriali.
Jeszcze kilka lat temu widzowie byli podekscytowani możliwościami, jakie dają platformy streamingowe. Dostęp do filmów i seriali wydawał się prostszy i wygodniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Niestety, ostatnio zadowolenie subskrybentów z serwisów SVOD wydaje się maleć, a świadczy o tym m.in. to, ile abonenci wydają na tego typu rozrywkę.
Przypomnijmy, że od pewnego czasu platformy streamingowe podnoszą ceny, a wielu widzom z pewnością nie podobają się wprowadzane ograniczenia we współdzieleniu kont czy pojawienie się reklam. To wszystko przekłada się na podejście użytkowników do serwisów SVOD, a wiele na ten temat zdradzają badania przeprowadzone wśród amerykańskiej publiczności.
Jak możemy przeczytać w raporcie portalu Review.org, w 2024 roku Amerykanie przeciętnie przeznaczali miesięcznie na streaming 42,38 dolarów. To aż o 23% mniej niż wydawali w 2023 roku (55,04 dolarów).
Wpływ na to, że widzowie przeznaczają mniej na dostęp do platform streamingowych, ma też wielość tych serwisów. 27,8% ankietowanych wskazało bowiem na „zmęczenie streamingiem” – czują się oni przytłoczeni rosnącą liczbą aplikacji dających dostęp do filmów i seriali.
Z pewnością sytuacji nie ułatwia też to, że wśród nowych produkcji coraz trudniej znaleźć tytuły warte uwagi. Przypomnijmy, że duże serwisy często wolą stawiać na produkcje przeznaczone do masowych odbiorców niż na ambitne i artystyczne projekty.
Jak myślicie, czy w 2025 roku widzowie będą wydawać na dostęp do platform VOD więcej czy też mniej niż w 2024 roku?