Wicked Lair – połączenie tower defense i cRPG-a debiutuje na Androidzie i iOS
W ofertach sklepów Google Play i App Store zadebiutowała gra Wicked Lair - niezależna odpowiedź na fatalnego mobilnego Dungeon Keepera. Połączenie strategii tower defense i cRPG-a autorstwa Stefana Prattera zostało wydane w modelu darmowym z mikropłatnościami.
Porażka mobilnego Dungeon Keeper zachęciła wielu niezależnych twórców do rozpoczęcia prac nad grami podobnymi w założeniach do niedoszłego hitu firmy Electronic Arts. Jedną z takich pozycji jest Wicked Lair, debiutanckie dzieło austriackiego dewelopera Stefana Prattera. Ciekawe połączenie strategii w stylu DK, tower defense i cRPG zadebiutowało dziś w Google Play i App Store.
Produkcja została udostępniona w modelu darmowym z mikropłatnościami. Po pobraniu gry otrzymuje się dostęp jedynie do części zawartości (mniej więcej 1/3 z tego, co ostatecznie przygotował Stefan Pratter) – resztę można dokupić pod postacią dwóch rozszerzeń kosztujących około 4 złote każde.
W Wicked Lair gracz wciela się w złego władcę, zarządzającego podziemną fortecą. Celem zabawy jest zabezpieczenie lochów przed herosami, pragnącymi splądrować naszą posiadłość i pozbawić nas życia, a także wyszkolenie armii zdolnej przepuścić inwazję na pobliską mieścinę, będącą kuźnią honorowych rycerzy i magów. Walcząc, korzystamy z zalet prostego systemu magicznego, pozwalającego leczyć podwładnych, a także wspierać ich czarami ofensywnymi.
Ostatecznie w pełnej wersji gry do dyspozycji gracza oddanych zostało dziesięć typów lochów, które można łączyć ze sobą w celu uzyskania lokacji o unikalnych właściwościach. Sama forteca przypomina podziemną wieżę, podzieloną na piętra. Dodatkowo lochy zasiedla się potworami gotowymi za wszelką cenę bronić swojego władcy i należącego do niego skarbu, a każdego nich można dwukrotnie ulepszyć, podnosząc statystyki i odblokowując nowe umiejętności.
Wicked Lair oferuje dwa tryby zabawy: Town Attack oraz Survival. W pierwszym przypadku gracz może wybudować do 10 pięter, a celem rozgrywki jest zniszczenie miasta. W drugim trybie chodzi przede wszystkim o przetrwanie przez jak najdłuższy czas – ułatwia to możliwość rozbudowania wieży nawet do pięćdziesiątego poziomu. Rozgrywkę można toczyć na jednym z czterech poziomów trudności (im wyższy, tym trudniej zrównać z ziemią mieścinę, i tym potężniejsi są odwiedzający nas bohaterowie).