Weterani Sony w nowym studiu; stworzą grę z NFT w stylu „ekskluzywów” PS4/5
Dwaj weterani z rodziny PlayStation Studios – pracujący m.in. przy The Last of Us, Uncharted i Days Gone – założyli nowe studio. Jego pierwszym projektem ma być wysokobudżetowa gra z NFT, oparta na podobnych założeniach co sztandarowe tytuły ekskluzywne na PS4 i PS5.
Michael Mumbauer i John Garvin, dwaj wieloletni członkowie rodziny PlayStation Studios, założyli nowe studio. Zwie się ono Liithos, a jego debiutanckim projektem ma być „pierwsza prawdziwa gra AAA Web 3.0” przeznaczona na PC i konsole (via VGC).
WEB 3.0?
Mianem Web 3.0 określa się Internet, w którym użytkownicy mogą nie tylko przeglądać treści (Web 1.0) i je tworzyć (Web 2.0), ale także je posiadać. To ostatnie jest możliwe dzięki NFT – więcej na ten temat przeczytacie w tym miejscu.
Singleplayer i multiplayer w jednym
Produkcja ma nosić tytuł Ashfall i zabrać graczy do dotkniętego globalnym ociepleniem świata, pełnego „wulkanicznych pierścieni ognia”, „tajemniczych, destrukcyjnych pól energii” oraz „walczących ze sobą ludzkich enklaw”. Założenie jest takie, że przygodę będziemy zaczynać w pojedynkę, lecz z czasem przekształci się ona w wieloosobowe doświadczenie, umożliwiające graczom zarówno współpracę (PvE), jak i rywalizację (PvP).
Naszym celem jest stworzenie gry prawdziwie nowogeneracyjnej – otwartego świata, który wykorzysta najnowsze technologie, aby umożliwić użytkownikom tworzenie treści – powiedział John Garvin w ostatni czwartek, gdy ogłaszano powstanie studia Liithos.
Wizja gry AAA z NFT
Tworzenie treści przez graczy ma być możliwe dzięki sieci Hedera, która wykorzystuje „natywną, energooszczędną kryptowalutę” o nazwie HBAR. Użytkownicy będą ponoć mogli zdecydować, czy chcą z niej korzystać. Głównym celem tego rozwiązania ma być umożliwienie im kreowania i kolekcjonowania ekskluzywnych wirtualnych dóbr, którymi będzie dało się handlować.
Jako że szeroko pojęte NFT budzą liczne zastrzeżenia wśród graczy, Michael Mumbauer – jakby dmuchając na zimne – opisał postrzeganie niewymienialnych tokenów przez studio Liithos następującymi słowy:
Moim zdaniem wytworzyło się pewne nieporozumienie na temat tego, czym mogą być produkcje bazujące na technologii blockchain. Ja postrzegam ją jako sieć kolejową, a gry wideo – jako główny dworzec. […] NFT jest natomiast dostarczanym graczom przez pociągi cennym ładunkiem. To sposób na głębsze i bardziej angażujące doświadczenia niż kiedykolwiek wcześniej.
MUMBAUER I GARVIN – KIM SĄ?
Jeśli powyższe nazwiska nic Wam nie mówią, to wiedzcie, że:
- John Mumbauer, CEO studia Liithos, przez trzynaście lat był szefem działu wizualnego (ang. Visual Arts Service Group) w PlayStation Studios, a pracował m.in. nad serią Uncharted i cyklem The Last of Us; jakiś czas temu współzałożył natomiast studio That’s No Moon;
- John Garvin, wiceprezes ds. kreatywnych w studiu Liithos, a także reżyser i scenarzysta Ashfall, pracował wcześniej w Bend Studio nad Days Gone – również jako reżyser i scenarzysta; historia Ashfall ma się rozpocząć od napisanego przez niego komiksu, który narysuje Brett Booth (znany z DC Comics oraz serii Worldstorm).