autor: Michał Kułakowski
Watch Dogs z budżetem produkcyjnym na poziomie 50 milionów euro
Jeszcze przed oficjalnym przesunięciem premiery Watch Dogs na 2014 rok, Ubisoft miało wydać ponad 50 milionów euro na produkcję tytułu. Suma ta nie zawiera wydatków związanych z marketingiem gry.
W październiku ubiegłego roku Watch Dogs było już na półmetku kampanii reklamowej przygotowującej grę do premiery
Niespodziewane półroczne przesunięcie premiery Watch Dogs w październiku ubiegłego roku, a więc na nieco ponad miesiąc przed oficjalnym debiutem gry, zaskoczyło większą część branży i graczy. Tytułowi towarzyszyły bowiem ogromne oczekiwania i rozpędzona kampania reklamowa. Koszty związane ze zmianą daty premiery, która wytłumaczona została chęcią dopracowania produkcji, były z pewnością dużym obciążeniem finansowym dla Ubisoftu. Jak donosi serwis Kotaku, w artykule poświęconemu wydatkom deweloperów na przestrzeni lat, powiększyły one dodatkowo budżet gry, który miał wynieść 50 milionów euro (ok. 200 milionów złotych). Suma ta nie powinna dziwić, bowiem tylko w październiku nad Watch Dogs pracowało ponad 600 osób, zatrudnionych w sześciu wewnętrznych studiach Ubisoftu.
Informacje o finansach są zazwyczaj dobrze chronione i nie podaje się ich do wiadomości publicznej. Witryna powołuje się jednak na francuski portal biznesowy Challenges, który przeprowadził wywiad ze Stéphanem Decroix, producentem wykonawczym Watch Dogs. Decroix miał podać w nim konkretne liczby i podkreślić, że pokaźna suma nie zawiera kosztów związanych z marketingiem, podwajających co najmniej całą kwotę.
Co prawda, ogromne pieniądze przeznaczone na wyprodukowanie gry bledną w porównaniu do niektórych hollywoodzkich superprodukcji, ale wyraźnie pokazują trend wśród największych wydawców i producentów. Wydają oni coraz więcej, próbując utrzymać się na czele stawki. Starają się przy tym neutralizować ryzyko planując z góry kolejne odsłony serii oraz zestawy DLC, a także rezygnując ze zbyt nowatorskich rozwiązań. Na plus Ubisoftowi można zaliczyć jednak to, że Watch Dogs jest zupełnie nową marką (choć jeżeli weźmiemy pod uwagę gameplay gry, okazuje się ona jedynie wariacją pozostałych cykli spółki), a duży budżet świadczy o wielkich nadziejach wobec jej potencjalnego sukcesu i pewności twórców co do jakości rozgrywki. Możemy mieć tylko nadzieje, że okażą się one zasadne.
Watch Dogs trafi na konsole PlayStation 3, Xbox 360, Wii U, PlayStation 4 i Xbox One, a także na komputery osobiste. Według pierwotnych planów produkcja miała pojawić się na europejskim rynku pod koniec listopada (data premiery wyznaczona została na 22 i 29 listopada).