autor: Michał Kułakowski
Watch Dogs – Ubisoft obiecuje poprawki dla pecetowej wersji gry
Przedstawiciel Ubisoftu odniósł się do problemów technicznych związanych z pecetowym portem gry Watch Dogs. Obiecał również, że programiści firmy pracują w tej chwili nad łatką, która powinna poprawić wydajność tytułu.
Długo wyczekiwany debiut Watch Dogs mamy już za sobą. Niestety, nawet po tym jak tytuł trafił na półki sklepowe wciąż dowiadujemy się o nowych problemach nękających superprodukcję Ubisoftu. Pomijając premierowe zgrzyty z logowaniem się na serwery Uplay, większość z nich związana jest z pecetowym portem gry. Nie tylko wygląda on gorzej od tego co zobaczyliśmy na pierwszym pokazie tytułu sprzed dwóch lat, ale także jest źle zoptymalizowany i mimo braku olśniewających fajerwerków graficznych potrafi rzucić wyzwanie nawet komputerom z wyższej półki. Sytuację tę skomentował na Twitterze Sebastien Viard, dyrektor techniczny Watch Dogs.
Viard odniósł się do kilku spraw związanych z produkcją. Pierwszą był obowiązek posiadania karty graficznej z 3GB pamięci RAM-u, niezbędnej by cieszyć się teksturami najwyższej jakości. Według jego słów, związane jest to bezpośrednio z architekturą konsol nowej generacji, na których RAM jest dzielony przez przez cały system i układ graficzny. Brak zintegrowanej pamięci na PC sprawia, że wymagania co do jej wielkości musiały wzrosnąć.
Przedstawiciel Ubisoftu polecił także graczom, którzy doświadczają problemów z płynnością rozgrywki na szybkich komputerach, by zmniejszyli poziom jakości tekstur, anti-aliasingu oraz rozdzielczość ekranu. Nie musimy chyba zaznaczać, że to dość absurdalna uwaga z ust osoby, która powinna zadbać o to, aby właściciele pecetów mogli cieszyć się grą w najwyższych konfiguracjach bez potrzeby posiadania sprzętu o kosmicznej mocy obliczeniowej. Viard obiecał jednak, że programiści w Ubisofcie zbierają wszelkie uwagi od graczy i pracują nad patchem, które powinny poprawić wydajność Watch Dogs. Informacje najego temat mają zostać przekazane już wkrótce.
Watch Dogs zadebiutowało 27 maja tego roku na PC oraz konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One. Gra pobiła rekord otwarcia Ubisoftu, stając się najlepiej sprzedającą się nową grą wydawcy.