Wartales to miks strategii i RPG od twórców Northgard
Twórcy Northgard, studio Shiro Games, ujawnili podczas PC Gaming Show swoją nową produkcję. Wartales to wydaje się podobne do Battle Brothers. Tytuł przeniesie nas do średniowiecza i pozwoli poprowadzić kompanię najemników.
Jeśli wczoraj po Xbox & Bethesda Games Showcase poszliście oglądać mecz Holandia – Ukraina, mógł Was ominąć PC Gaming Show i zapowiedź WarTales, nowego projektu utalentowanego studia Shiro Games. Twórcy takich gier jak Northgard, Evoland czy Darksburg zdecydowali się umieścić akcję swojej nowej strategii w średniowieczu, a pod nasze dowództwo oddać kompanię najemników, której zadaniem będzie przeżycie wśród spustoszonych przez zarazę królestw. Poniżej możecie zobaczyć zaprezentowany na pokazie trailer.
Na pierwszy rzut oka WarTales przypomina Battle Brothers. Zarówno tematyka, sceneria, jak i miks elementów strategicznych z RPG-owymi przywodzą na myśl produkcję Overhype Studios. W tytule pokazanym przez Shiro Games nieco większą rolę powinna jednak odegrać eksploracja – podobnie jak we wspomnianym Northgard będziemy musieli dwoić się i troić, aby zapewnić drużynie pożywienie oraz złoto. Zamiast chronić się przed mroźnymi zimami, przyjdzie nam walczyć z zarazą. Nie zabraknie też bardziej materialnych przeciwników, jak choćby watahy wilków czy bandy złodziei, z którymi będziemy ścierać się w turowych bitwach.
Więcej na temat walki w WarTales wyjawił reżyser gry, Nicolas Cannasse:
Chcieliśmy mieć ciekawe walki między różnymi oddziałami, które toczyłyby się w różnorodnym otoczeniu, na dużych mapach. Uznaliśmy, że gracze powinni dostać większą swobodę niż w przypominających klasyczne RPG pojedynkach z Baldur's Gate 3 czy serii Divinity. Zaczęliśmy więc pracować nad połączeniem stawiających na taktykę klasycznych strategii z kładącymi nacisk na podejmowane przez gracza decyzje produkcjami RPG.
Przykład stworzonej przez Shiro Games mieszanki stylów ma być możliwy do zaobserwowania w mechanice starć. Pozwoli ona wykorzystać umiejętności specjalne najemników – wygenerowanych wcześniej losowo w obozie – do zmiany oponenta lub ucieczki przed starciem. Rekruci będą też posiadali indywidualne predyspozycje i władali różnymi typami broni, co wykorzystamy do pokonania szczególnie twardych przeciwników, w tym swego rodzaju bossów, którzy będą dysponowali kilkoma ruchami na rundę.
Jeśli z jakichś powodów obawiacie się, że dostaniecie grę z elementami fantastycznymi, to twórcy definitywnie rozwiewają Wasze wątpliwości. WarTales ma być „naprawdę średniowieczne”: ponure i brutalne. Nie będzie kurczowo trzymać się faktów historycznych, a jedynie brać na tapetę średniowieczne organizacje i wydarzenia – takie jak Kościół czy Wielka Plaga – i pokazywać je w innym ujęciu. Zabraknie za to głównej osi fabularnej. Dostaniemy po prostu otwarty świat, którego regiony (posiadające własne historie) będziemy mogli zwiedzać w dowolnej kolejności.
Nie oznacza to, że WarTales będzie łatwe. Wręcz przeciwnie, deweloperzy przyznali, że musieli usunąć z projektu część mechanik survivalowych, bo gra stawała się nazbyt trudna i testując ją, ciągle umierali. Fani wyzwań mogą jednak liczyć na tryb o nazwie Iron Man, który zaoferuje jedynie dwa punkty kontrolne i brak możliwości zapisywania postępów w dowolnym momencie.
WarTales ma zadebiutować we wczesnym dostępie na Steamie jeszcze w tym roku. Twórcy przewidują, że ten stan rzeczy potrwa około roku-półtora. Na początku mamy otrzymać zawartość na jakieś 10 godzin zabawy (lub umierania), ale studio Shiro Games celuje w znacznie więcej. Grę będzie można przetestować już niebawem, bowiem jej demo zostanie udostępnione podczas Festiwalu Steam Next, przewidzianym na 16-22 czerwca.