Wargaming.net stworzy wysokobudżetowe kontynuacje Total Annihilation i Master of Orion
Studio Wargaming.net ogłosiło sfinalizowanie transakcji przejęcia praw do marek Total Annihilation i Master of Orion. Szef firmy poinformował, że zamierza sfinansować produkcję nowych wysokobudżetowych odsłon obu serii.
Znana z szalenie popularnego World of Tanks firma Wargaming.net ogłosiła, że nabyła prawa do marek Total Annihilation i Master of Orion. Studio weszło w posiadanie tych serii wygrywając licytację na aukcji upadłościowej Atari. Gwoli sprawiedliwości trzeba dodać, że informacje o tej transakcji pojawiły się już dwa tygodnie temu. Teraz jednak, podczas konferencji w Mińsku, Wargaming.net potwierdziło ostateczne sfinalizowanie umowy oraz zdradziło co zamierza zrobić z tymi markami.
Wielu fanów obawiało się, że serie mogą zostać przerobione na niskobudżetowe tytuły przeglądarkowe. Prezes firmy, Victor Kislyi, ogłosił jednak, że ma względem tych cykli inne plany. Chce, aby oba doczekały się nowych wysokobudżetowych odsłon i Wargaming.net nie zamierza szczędzić środków na ich produkcję oraz promocję.
Powstaje oczywiście pytanie o model biznesowy. Wargaming.net odniosło olbrzymi sukces w kategorii Free-2-Play dzięki World of Tanks i od tego czasu wszystkie kolejne projekty studia oparte są na modelu darmowym z mikropłatnościami. To nie koniecznie musi spodobać się fanom Total Annihilation i Master of Orion. Są jednak również powody do optymizmu. Na początku roku Wargaming.net kupiło bowiem studio Gas Powered Games, którego szefem jest Chris Taylor, czyli główny projektant Total Annihilation.
Master of Orion to najsłynniejsza seria kosmicznych strategii typu 4X. Pierwsze dwie odsłony wyprodukowało studio Simtex i do dzisiaj wielu fanów uznaje Master of Orion II: Battle at Antares za najlepszą grę w tym gatunku.
Opracowanie trzeciej części powierzono zespołowi Quicksilver Software, co okazało się olbrzymim błędem. Gra Master of Orion III było jedynie smutnym cieniem swoich poprzedniczek i regularnie trafia na czołowe pozycje list najbardziej rozczarowujących kontynuacji w historii.
Total Annihilation to kultowy RTS studia Cavedog Entertainment, który trafił do sprzedaży w 1997 roku. W tamtych czasach gra zachwycała świeżymi pomysłami, w tym w pełni trójwymiarowym polem walki oraz duża skalą starć. Dwa lata później ukazała się kontynuacja zatytułowana Total Annihilation: Kingdoms, która przeniosła akcję w realia fantasy.
Total Annihilation do dzisiaj cieszy się wielką estymą wśród fanów strategii, więc nie dziwią próby tworzenia duchowych spadkobierców przez osoby, które brały udział w tworzeniu pierwowzoru. Chris Taylor opracował serię Supreme Commander, a Uber Entertainment powoli kończy obecnie prace nad Planetary Annihilation.