autor: Krzysztof Bartnik
Warfare, czyli RTS z akcją osadzoną na Bliskim Wschodzie
W przygotowaniu znajduje się nowa strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła będzie osadzona w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za developing Warfare, bo tak brzmi tytuł nadchodzącej produkcji, odpowiada studio Mist Land (twórcy m.in. Power of Law czy Officers), rola zachodniego wydawcy przypadła zaś firmie Game Factory Interactive.
W przygotowaniu znajduje się nowa strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła będzie osadzona w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za developing Warfare, bo tak brzmi tytuł nadchodzącej produkcji, odpowiada studio Mist Land (twórcy m.in. Power of Law czy Officers), rola zachodniego wydawcy przypadła zaś firmie Game Factory Interactive.
W grze miłośnicy szybkiego działania na polu walki znajdą dla siebie dwie kampanie singleplayer: jedną dla Stanów Zjednoczonych, drugą dla Arabii Saudyjskiej. W przypadku kierowania siłami USA zadaniem grającego będzie opanowanie i kontrola całego regionu, z kolei prowadzenie wojsk Arabii Saudyjskiej zakończy się przegonieniem amerykańskich, interwencyjnych oddziałów wojskowych.
W szeregach armii Stanów Zjednoczonych przygodę rozpoczniemy od stopnia porucznika, którego oddział został okrążony na standardowej misji patrolowej. Jeśli uda nam się pomyślnie wyrwać z zasadzki, awansujemy na pułkownika, zaś dowództwo przeniesie nas (i większość podległych wojsk) z obszaru Arabii Saudyjskiej do Iraku. Wtedy dostaniemy zadanie przejęcia całego tamtejszego terenu. Wybrawszy stronę Saudyjczyków, zmagania rozpoczniemy jako zwykły dowódca polowy z niewielkim oddziałem pod komendą, jednak już po kilku pierwszych misjach nasze związki z centralnym dowództwem (Talibowie) zostaną całkowicie zerwane...
Obszar dostępny w Warfare będzie podzielony na trzydzieści mniejszych map. Każda ma reprezentować wybrany region na Bliskim Wschodzie i być kontrolowana przez jedną z trzech rywalizujących w tamtym rejonie frakcji (NATO, Talibowie lub gracz). Kolejne zadania polegają oczywiście na przejmowaniu wybranych map tak, by ostatecznie kontrolować cały teren. Rozkazy ogólne, w stylu ustawiania formacji dla posiadanych jednostek czy wydawania poleceń ruchu w danym kierunku, będziemy wykonywali na mapie globalnej. Dopiero w momencie wkroczenia na obszar kontrolowany przez przeciwnika, gra „przełączy” osoby siedzące przed komputerem na widok taktyczny i dopiero wtedy rozpoczną się starania odnośnie pomyślnego rozstrzygnięcia wynikłego starcia (różne strategie na polu walki, wykorzystywanie wzniesień terenu, zastawianie pułapek, etc.).
- Dwie strony konfliktu do wyboru: amerykański korpus ekspedycyjny, lub arabska armia rebeliantów.
- 30 zróżnicowanych scenariuszy z ciekawą fabułą.
- Ponad 30 jednostek do zastosowania (spora ilość prototypów), m.in. M1A2, „Crusader”, „Patriot”, T-72, C-75, i wiele innych.
- Realistyczny model walki i fizyki zachowania się jednostek podczas starcia.
- Różny dla każdej z walczących stron system zdobywania potrzebnego zaopatrzenia.
- Dopracowane efekty audio-wizualne (dynamiczne cienie, płynna animacja, ładne efekty wystrzałów czy wybuchów, modele jednostek wzorowane na autentycznych, klimatyczna ścieżka dźwiękowa, itp.).
Niestety, w chwili obecnej nie ujawniono jeszcze żadnej, chociażby przybliżonej daty rynkowego debiutu Warfare.