Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 1 lipca 2014, 10:37

autor: Adrian Werner

War Thunder – gracze mobilni dołączą do wspólnej rywalizacji?

Według najnowszych spekulacji studio Gaijin Entertainment może pracować nad systemem pozwalającym na wspólną zabawę w War Thunder graczom mobilnym, pecetowym i konsolowym.

W sieci pojawiły się plotki sugerujące, że studio Gaijin Entertainment planuje umożliwienie użytkownikom nadchodzącej mobilnej wersji War Thunder wspólnej zabawy z graczami pecetowymi i konsolowymi.

Źródłem tych spekulacji jest głównie notka prasowa opublikowana przez zespół po E3 2014. Studio chwali się w niej, że War Thunder było jedyną grą na targach, która umożliwiała wspólną rozgrywkę wersjom na Windows, Linux, OS X, PlayStation 4 oraz na jedną nieujawnioną jeszcze platformę. Nie wydaje się, aby tym ostatnim mógł być Xbox One, gdyż konsola ta wykorzystuje do rozgrywek sieciowych zamknięty system Xbox Live, w ramach którego nie jest możliwa współpraca z rozwiązaniami firmy Sony.

To w praktyce pozostawia jedynie wersje mobilne. W kwietniu zeszłego roku Gaijin Entertainment poinformowało, że zamierza opracować specjalną wersję War Thunder na systemy iOS i Android. Pokazano wtedy kilka imponujących screenów, a potem słuch o projekcie zaginął. Opracowanie wydania na te platformy miałoby tym bardziej sens biorąc pod uwagę obecny trend ich wykorzystywania jako zamienników konsol, dzięki inicjatywom takim jak Android TV czy Fire TV.

Oczywiście, jednocześnie ciężko sobie wyobrazić, aby możliwie było pełne odtworzenie pecetowego War Thunder na smartfonach oraz tabletach – problematyczne byłoby zarówno prześnienie sterowania, jak i wymagającego silnika. Możliwe więc, że twórcy pójdą drogą innych deweloperów i umożliwią graczom mobilnym interakcje na odrobinę innych zasadach. Jako przykład można tu podać nadchodzące Tom Clancy’s The Division, które pozwoli za pomocą ekranów dotykowych sterować dronami, czy Battlefield 4, gdzie użytkownik mobilny może koordynować działania graczy pecetowych i konsolowych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej