autor: Maciej Myrcha
W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6
Fani czekający niecierpliwie na pojawienie się polskiej wersji piątej części popularnej strategii w kilmatach fantasy, Heroes of Might and Magic, mogą już odliczać na palcach dni do jej premiery, która będzie miała miejsce 8 czerwca tego roku. My natomiast, kontynuując cykl przybliżający Wam frakcje występujące w grze, prezentujemy dzisiaj ostatnią nację, Sylvan.
Fani czekający niecierpliwie na pojawienie się polskiej wersji piątej części popularnej strategii w kilmatach fantasy, Heroes of Might and Magic, mogą już odliczać na palcach dni do jej premiery, która będzie miała miejsce 8 czerwca tego roku. My natomiast, kontynuując cykl przybliżający Wam frakcje występujące w grze, prezentujemy dzisiaj ostatnią nację, Sylvan.
Linki do wcześniejszych części:
W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.1
W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2
W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.3
W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.4
W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.5
Jeśli lubicie bliski kontakt z naturą i najlepiej czujecie się prowadząc do boju bohaterów wywodzących się ze szlachetnej rasy Leśnych Elfów, zamek Sylvan stoi przed Wami otworem. Elfy te, jak same określają, tańczą w rytm otaczającego świata, wiodąc swą egzystencję w myśl maksymy Żyj i pozwól żyć ... w harmonii z naturą. Szybcy jak wiatr, pełni gracji jak potok, silni jak wodospad, mądrzy jak dąb - zjednoczeni z Naturą.
W skład społeczności wchodzą wdzięczne i spokojne istoty, żyjące w zgodzie z Ziemią. Są nieufne w stosunku do maszyn i miast, starają się trzymać swoich starożytnych dróg i bardzo rzadko sprzymierzają się z innymi. Społeczeństwo Sylvan zgromadzone jest wokół kilku najbardziej doświadczonych Starszych, pozostających we wzajemnej symbiozie. Taki model czyni z tych Elfów bardzo zjednoczoną nację. Pomiędzy druidami, łowcami i wojownikami można znaleźć legendarne stworzenia - Drzewce czy Jednorożce.
Sylvan to Elfy znane z wcześniejszych części gry, jednak skład ich armii uległ (nie)znacznym zmianom. Zobaczmy więc, jak Wojownicy Natury radzą sobie z agresorami (w nawiasie nazwa jednostki po ulepszeniu podstawowej):
Driada (Sylfida) - duchy opiekuńcze Kersylów, gigantycznych drzew, które służą za trzon miast tej nacji. Driady żyją w ich koronach, pozostając w dużej symbiozie ze swoimi gospodarzami. Stworzenia te usposobione są pokojowo, jednak mimo wielu słabości potrafią zaciekle bronić swojego domu. Każdy najeźdźca musi liczyć się z faktem, iż zostanie zaatakowany przez rój latających istot.
Tancerz Ostrzy (Tancerz Wojny) - stanowią trzon piechoty Sylvan. Elfy te trenowane są od małego w sekretnej sztuce walki, dostępnej tylko tej nacji. Opiera się ona raczej na unikach i szybkich atakach, niż na brutalnej sile. Nie noszą żadnego pancerza, dlatego są szczególnie wystawione na ciosy wroga. Jednak dzięki wysokiej inicjatywie oraz szybkości, są głównym punktem każdej ofensywnej strategii.
Myśliwy (Łowca) - w czasach pokoju, myśliwi zajmują się zaopatrywaniem swoich pobratymców w żywność. Przemierzając Irollan, żyją w zgodzie z Naturą i jej niepisanymi prawami - nigdy nie zabijają bez powodu. W czasie wojny jednak, stają się śmiertelnie skutecznymi, szybkimi strzelcami.
Druid (Starszy Druid) - to kapłani Sylanny, pierwotnego smoka Ziemi, uosobienia Natury. Dzięki temu mają dostęp do największych sekretów tej kasty. Często uważani są za magów frakcji Sylvan. Błogosławieństwo Sylanny umożliwia im poznawanie magii żywiołów - dzięki temu mogą skierować na wroga gniew natury bądź też uczynić swoje jednostki bardziej odpornymi na ataki. Również ich podstawowy atak magiczny jest bardzo morderczy.
Jednorożec (Srebrny Jednorożec) - są duchami natury i jako takie, święte dla wszystkich członków rasy Sylvan, czczących je za wcielenie Starożytnych. Są uważane za "zwierzęcy totem" całej nacji - jak głoszą przekazy, gdy zginie ostatni jednorożec, zginie również cała rasa Sylvan. Posiadają umiejętność chronienia sojuszniczych jednostek znajdujących się w pobliżu przed wrogimi czarami.
Drzewiec (Starożytny Drzewiec) - ciężka piechota wojsk Sylvan. Te ogromne ale też powolne, ożywione drzewa są najwytrzymalszymi stworzeniami Irollan. Mówi się, że Drzewce żyją w sąsiedztwie Elfów - dzięki bliskim kontaktom Elfów z naturą, Drzewce mogą osiągnąć najwyższy stan świadomości. W rezultacie wiernie służą sprawom Sylvan.
Zielony Smok (Szmaragdowy Smok) - ucieleśnienia Sylanny, pierwotnego smoka Ziemi. Te ogromne stworzenia są silnie związane z ziemią, dzięki czemu są odporne na ataki oparte na żywiole ognia. Dodatkowo otoczone są silną aurą, która zadaje obrażenia wszystkim atakującym smoka wrogom.
Na tym kończymy prezentację nacji występujących w piątej części Heroes of Might and Magic. W jutrzejszym, ostatnim odcinku cyklu przybliżymy Wam polską wersję gry.