autor: Maciej Myrcha
W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.4
Trzy dni temu zainaugurowaliśmy cykl newsów poświęconych najnowszej części turowej gry strategicznej osadzonej w klimatach fantasy, Heroes of Might and Magic. Zgodnie z założeniem codziennie prezentujemy Wam kolejną frakcję obecną w grze - pokrótce opisaliśmy już więc Academy, Dungen i Haven. Dzisiaj pora na Inferno.
Trzy dni temu zainaugurowaliśmy cykl newsów poświęconych najnowszej części turowej gry strategicznej osadzonej w klimatach fantasy, Heroes of Might and Magic. Zgodnie z założeniem codziennie prezentujemy Wam kolejną frakcję obecną w grze - pokrótce opisaliśmy już więc Academy, Dungen i Haven. Dzisiaj pora na Inferno.
Linki do wcześniejszych części:
W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.1
W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2
W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.3
Inferno po raz pierwszy pojawiło się w trzeciej części Heroes of Might and Magic, i z miejsca zyskało sympatię graczy. Szczególnie tych, którzy wolą opowiadać się po "mrocznej" stronie Mocy. Ponure klimaty otaczające to miasto, a także ciekawe jednostki, jak na przykład Cerbery atakujące 3 przeciwników naraz czy Arcydiabły, śmiertelni wrogowie Aniołów, spowodowały wniesienie świeżego powiewu do serii. Nie wiedzieć czemu Inferno zniknęło z czwartej odsłony sagi, jednak jak widać zespół Nival Interactive nie popełnił błędów poprzedników i ponownie będziemy mogli wziąć pod swoją komendę demony z piekła rodem.
Mieszkańcy Inferno zwani są przez inne nacje Lordami Chaosu lub po prostu Demonami, z racji swojej natury. Popularności z pewnością nie przynosi im hasło przewodnie całej rasy - Rób to co chcesz, oraz filozofia życiowa, sprowadzająca się do prostej acz brutalnej prawdy - Rację mają silniejsi. Dlatego też podboje, plądrowania oraz znęcanie się nad słabszymi, sianie anarchii, chaosu i korumpowanie prawych stworzeń jest istotą życia Lordów Chaosu. Mówi się, iż te przesiąknięte złem na wskroś potwory spaliłyby świat tylko po to, aby zobaczyć jak płonie.
Władcy Inferno od wieków pragną podbić cały świat Ashan. Na szczęście dla pozostałych jego mieszkańców, Demony uwięzione są w Piekle (więzieniu innego wymiaru, stworzonym w płynnym jądrze planety) i nie mogą zbyt długo istnieć w świecie rzeczywistym, poza przypadkami, gdy zostały przywołane przez maga bądź też posiadły śmiertelne ciało. Na polach bitewnych armie Inferno słyną z szaleńczej brutalności. Piechota rusza do walki wręcz podczas gdy oddziały dysponujące magicznymi umiejętnościami usiłują zakłócić normalny bieg wydarzeń wzywając demoniczne wzmocnienia bądź też furię żywiołów ognia rażącą przeciwników. Bohaterowie Inferno nieustannie wspierają w walce swoje oddziały, czasami biorąc bezpośredni udział w starciu, częściej jednak korzystając z ogromnych zasobów many ciskają we wrogie oddziały mordercze zaklęcia.
Rzućmy wobec tego okiem na jednostki, które wchodzą w skład demonicznej armii Inferno (w nawiasie nazwa jednostki po ulepszeniu podstawowej):
Chochlik (Chowaniec) - to małe, skrzydlate stworzenia, przygniatające wroga przewagą liczebną. Niestety są one bardzo słabe i doświadczony wojownik może zadać im dotkliwe straty. Potrafią jednak być prawdziwym utrapieniem dla bohaterów korzystających z magii, ponieważ posiadają unikalną umiejętność niszczenia a nawet kradnięcia zapasów many.
Rogaty Demon (Rogaty Nadzorca) - są one podstawą piechoty wojsk Inferno. Są dość odporne, a dzięki swojej liczebności potrafią stawić czoła szarży przeciwnika. Rogate Demony posiadają unikalną zdolność poświęcenia się podczas walki, co skutkuje ogromnym wybuchem pierwotnej energii.
Piekielny Ogar (Cerber) - oddziały te to szpica wojsk Inferno. Ich niesamowita umiejętność ataku pozwala na sianie spustoszenia w szeregach wroga. Niestety, nie są one zbyt odporne na obrażenia, nie powinny więc zbyt długo uczestniczyć w walkach w zwarciu. Najlepiej wykorzystać je podczas walki z zasadzki bądź też do wykończenia słabego przeciwnika. Dodatkowo Cerbery, dzięki swoim trzem głowom, potrafią zadać obrażenia kilku przeciwnikom.
Sukkub (Sukkubia Ulubienica) - jedyne jednostki strzelające w armii Inferno, wobec czego powinny stanowić wsparcie dla atakującej piechoty. Niezaprzeczalnym ich atutem jest możliwość kontratakowania wrogich jednostek strzelających. Wróg zawsze zawaha się przed atakiem na Sukkuby.
Piekielny Rumak (Zmora) - najszybsze i obdarzone niesamowitym refleksem jednostki armii Inferno. Błyskawicznie przemieszczają się po polu bitwy, atakując wroga gwałtowną szarżą. Jednostki te poprzedza taka reputacja, iż wrogowie uciekają w panice - nawet, jeśli są od nich silniejsi. Przeciwnicy nie są w stanie skontrować ataku Piekielnych Rumaków i Zmor.
Czart (Czarci Lord) - najlepiej wyszkolone wojsko Inferno. Potrafią również rzucać czary osłabiające przeciwnika a nawet siać śmierć na całym polu bitwy. Doskonale sprawdzają się zarówno w ataku jak i obronie, powinny więc być brane pod uwagę przy ustalaniu każdej strategii.
Diabeł (Arcydiabeł) - to prawdziwi reprezentanci chaosu świata Ashan. Ich potęga oraz zręczność sprawia, iż nie mają sobie równych pośród jednostek Inferno. Ich atutem jest dostęp do piekielnego wymiaru, dzięki czemu mogą teleportować się w dowolne miejsce pola bitwy. Arcydiabły posiadły umiejętność przywoływania Czarcich Lordów bezpośrednio z zamku Inferno.
Jutrzejszy odcinek przyniesie krótki opis frakcji Necropolis. Zapraszamy do lektury.